Toyota Avensis 1,6 VvTi (problem/gearskifte) {{forumTopicSubject}}
Hej
Mine forældre har købt en Toyota Avensis Stc. 1,6 fra 2001 (den faceliftede model), - hos en aut. Toyota forhandler. Gearskiftet er begyndt at gå rigtig stramt, og det er især udtalt når man vil skifte fra 2. til 3. gear. Når jeg har prøvet en tur i den, har jeg også oplevet at gearkassen "knurrer" af mig, når jeg vil sætte den i bakgear (og jo...koblingen er trådt helt ned :-). Toyota-mekanikeren har kigget på den og angiveligt justeret på nogle "stænger", der er forbundet med gearkassen. (Spørg mig venligst ikke hvad de har justeret på
De har sagt at hvis ikke det hjalp skulle vi bare kigge forbi igen. Inden vi gør det vil jeg bare lige høre, om der er nogen der har en ide om hvad der kan være galt. Iht. Toyota-værkstedet er det IKKE koblingen den er gal med. Hører gerne hvis i har nogle tips til, hvad der kan være galt. Er det eventuelt en generel svaghed på modellen? Tak for jeres svar!
jul 2003
Følger: 179 Følgere: 126 Biler: 18 Emner: 67 Svar: 11.437
jan 2007
Følger: 66 Følgere: 69 Biler: 2 Emner: 44 Svar: 577
det kunne også være et af kabelerne der er blevet bugget helt ude ved skiftet på kassen. har set det før, hvor det også resulterede i stramt skift. og det er ikke meget det skal bøjes før det går galt.
men kunne også være kobling/trykfod der er ved at være dårlig.
men der er vel brugtvogns garanti på
aug 2008
Følger: 2 Følgere: 3 Emner: 216 Svar: 865
Tak for jeres svar.
Asger H:
Ja - der er - så vidt jeg husker 1/2 års garanti på drivlinjen, så jeg håber at problemer med gearkassen går herunder.
Der er nok ikke andet for, end at vi lige må have den på værkstedet igen
Toyota Avensis 1,6 VvTi (problem/gearskifte)