{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.997 visninger | Oprettet:

Udrykkerleje hyler? {{forumTopicSubject}}

Har fået skiftet al indmad i gearkassen på min Clio da den hylede i især 2. gear og hoppede ud af 3.gear konsekvent. Alt er udskiftet, lejer, syncromesher, aksler, tandhjul you name it, men den hyler fandengalemig stadig, og hopper ud af 3. gearet. Dog blev udrykkerlejet ikke skiftet og det snakker godt nok lidt når der kobles ud, men det burde da ikke "arbejde" så længe motoren er koblet ind?!
Nu er jeg jo ikke 110% sikker på at lyden rent faktisk kommer fra netop gearkassen, men en mekanikker har efter en prøvetur givet mig ret i at det lyder som denne. Og nej det er ikke kileremmen der skrider smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udrykkerleje hyler?
  • #1   21. okt 2011 Hmm. Jeg synes ikke det burde "hyle" nærmere rasle når motoren er koblet ind og koblingen er sluppet. mange misforstår og tror kun et udrykkerleje larmer når man har trykket koblingen ned - det er ikke rigtigt - de larmer som regel når lejet er ubelastet ohg derfor kan rasle. men en hylelyd ville jeg mene ville opstå når lejet er belastet - altså koblingen nedtrykket. ikke omvendt.

Det med at hoppe ud af gear har jo heller ikke noget at gøre med udrykkerlejet.

Hvem har lavet den gearkasse??

• #2   21. okt 2011 javel. Det har en traktormekanikker med en del erfaring med dette. Og umiddelbart vil jeg mene den er samlet 100% som den gamle, blot med nye komponenter (vi tog en god gearkasse og flyttede al indmaden over i den der sad i bilen, da den gode gearkasse manglede et ophæng for at passe i bilen)

• #3   21. okt 2011 hvorfor købte du ikke nye dele, istedet for at sætte brugt i... så ved man det virker 100 % det kan da være at den såkaldte gode gearkasse ikke var så god som forventet

Kommentér på:
Udrykkerleje hyler?

Annonce