{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
790 visninger | Oprettet:

Michael O
Michael O
Tilmeldt:
4. feb 2008
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 30

Seat Altea {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Jeg har læst mig frem til at Altea 2,0 TDI FR har generelle problemer med dens dyser, som går til og koster en formue at få skiftet.

Nu er jeg ikke så klog på teknikken og spørger derfor dumt om 2,0 TFSI FR benzin modellen har samme problem?

Mvh Michael


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Seat Altea
  • #1   25. okt 2011 Det er vist ikke kun FR modellen der har problemer med dysserne, men alle der kører med pumpedysse princippet. Har selv skiftet en enkelt - 3500 + arbejdsløn.
    Benzinmodellerne kører ikke med dette princip, men skal ikke udelukke at de har andre problemer, har bare ikke hørt om dem.


  • Michael O
    Michael O Tilmeldt:
    feb 2008

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 30
    #2   25. okt 2011 Tak for svaret!

    Det kunne være fedt hvis nogen ved hvilke fejl benzin modellen har smiley


  • #3   25. okt 2011 Nogen har også problemer med at svinghjulet går.
    Hvilken motor, eller om det er alle modeller, ved jeg ikke. Det er der nok nogen der ved mere om end jeg.


  • Michael O
    Michael O Tilmeldt:
    feb 2008

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 30
    #4   25. okt 2011 Nu du siger det, har jeg også læst det et sted.


  • Michael O
    Michael O Tilmeldt:
    feb 2008

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 30
    #5   25. okt 2011 Slet ikke nogen som har lidt insider info om TFSI FR motoren?

  • #6   25. okt 2011 jeg har en Altea 2,0 Tdi 140 Hk

    Den har nu rundet 141,000 Km og har ikke haft problemer med dysserne
    Men skal du bruge en pålidelig motor er 1,9 105 Hk et godt alternativ, den holder


  • #7   25. okt 2011 2.0 motoren skal nok holde ligesom alle andre motore hvis du smører den rigtigt, hælder det rigtige olie på og kører den rigtigt.



  • #8   26. okt 2011 Der er ikke de store børnesygdomme med 2.0 TFSI

    De bruger lidt olie og kan godt tikke lidt fra ventilerne, men ikke noget voldsomt syntes jeg.

    På tunede biler skal man bare være lidt opmærksom på at knastaksel følgeren (cam follower) er i orden. Det tager 5-10 min at tjekke og en ny koster 290,- så det er ikke dyrt.


  • Michael O
    Michael O Tilmeldt:
    feb 2008

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 30
    #9   26. okt 2011 Hej for alle indlægene.

    Det var lige hvad jeg skulle bruge.!


Kommentér på:
Seat Altea

Annonce