{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.226 visninger | Oprettet:

Hævning 4x4 L200 {{forumTopicSubject}}

Hej der..

Lidt forhistorie...

Har en MitsMitsubishi L200 1995 med 2" bodylift.
Fin bil som jeg er ved at samle igen efter en grundig rustgennemgang. (gode venners hjælp altså)

I forbindelse med "renoveringen" af bilen har jeg set at jeg reelt kan bodylifte den 1-2" mere uden at skulle gøre meget andet end at skære der hvor styrtøjet går gennem karossen ud i motorrummet.
Jeg kører med 32x11,5x15 AT og har prøvet med 33x12.5x15 MT men de skrabede på.
Jeg har set at jeg kan få et liftkit til 2" med dæmpere m.m.m. for små 8k.

Det var så forhistorien.

Jeg søger info om:
Min bil slider dæk skævt.. har nye liggende men orker ikke at ødelægge dem. Nogen siger at det er fordi den er skruet i torsionsstængerne. Hvad fan er sådan en for en? Hvem kan man sætte til at lave tilbage til std.?
Ligemeget hvem jeg spørger er svaret forskelligt.

Jeg tænker... kan jeg genskabe original hjulpladsering kan jeg jo bodylifte den 1" ekstra og alt kan være der uden det har kostet en formue.. og den stopper med at slide skævt.
Omvendt smider jeg gerne de 8k i den hvis jeg skal...

Nogen der orker at bruge tid på at forklare mig hvad det er jeg har rodet mig ud i her?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hævning 4x4 L200
  • #2   31. okt 2011 Nej...
    Det er også bare mig der forklarer det dårligt..
    jeg prøver igen ;O)

    Den slideryderkanterne på dækket og kører ret uroligt mht. retningsstabilitet ved hvide striber m.m.
    jeg har haft den til 4 hjulsudmåling og han var ikke stolt men sagde han ikke kunne gøre det bedre...
    Det hjalp, men det er ikke ok.
    Alle jeg taler med siger at det er normalt at den kan slide skævt hvis den er hævet i torsionsstængerne.
    Jeg ville derfor "sænke" den til normal i torsionsstængerne og det vil sikkert betyde at mine dæk vil skrabe på da de er ret tætte på nu.
    Derfor jeg ville hæve den 1" mere ;O)

    Når det så var klaret ville jeg få den 4hjulsudmålt igen.



  • #3   31. okt 2011 Torsionsstænger kan godtgøre at dækkene vil slides skævt hvis den har fået alt det den kan trække .. Ved ikke lige om en L200 har det

    Man kan hæve den lidt ved at skrue i de stænger


  • #4   1. nov 2011 hej erik.

    Tak for svar.
    Men, nogle mere konkrete bud ville være super. ;O)


Kommentér på:
Hævning 4x4 L200

Annonce