motorproblemer Caravelle VR6 {{forumTopicSubject}}
Hej alle,
Jeg har en Caravelle Vr6'er der er begyndt at kører på 5 cyl. Har tjekket tændkabler, tændrør og skiftet strømfordeler, da forsvandt problemet kortvarrigt. Det er så nu vendt tilbage og har gået tingene igennem igen, uden der var fejl.
Har haft en tester på og den skriver fejl i på 3 dyse. har haft stikkene af mens den var startet men da jeg tog stikket af gik den bare endnu ringere, har fulgt samme procedure på alle dyserne og med samme udfald.
Så nu er jeg i syv sind, men overvejer dog tanken om det kan være en knastventil der hænger eller om den kan være brækket??
Tanken kommer ud fra at det er ca 1000km siden jeg skiftede olie, og jeg tænkte om det måske kunne skabe noget koks der gør at den hænger i knasterne hvis den tideligere har kørt på noget olie der ikke var fuldsyntetisk eller olien var med anden viskositet??
maj 2007
Følger: 69 Følgere: 63 Biler: 10 Emner: 216 Svar: 2.440
Tror nu mere på det er en dyse, nu hvor tester også siger det.. Har selv har et problem med min gamle VR6 motor hvor der var en dyse som ikke fik strøm..
apr 2005
Følger: 17 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 20 Svar: 75
maj 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 6 Svar: 16
Prøv at tage tændrørene op og se om en af dem har en let smeltet elektrode, Hvis der et der er det så er højst sandsynligt en dårlig løfter eller skæv ventil..
Har haft samme problem med min..
motorproblemer Caravelle VR6