{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.471 visninger | Oprettet:

Mercedes 300d 1992 hjælp søges! {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg har tidligere skrevet om denne gamle koger!
Det er min svigerfars bil, ssom jeg har lånt!!
¨
Jeg lånte den, kørte den tom, grundet dielsel måler, der viste kvart tank, ved tom!!

Siden da, har den kørt af helvede til!

Jeg har udluftet den ved strålerørene, men lige vidt hjælper det!

Den går fint, til den skal lave noget, så går den kold, og tabrt krafter!

Jeg kan ikke findes haynes på den. SÅ har brug for hjælp herfra!

Det er en 6cylindret version, diesel, men ikke turbo (mener den hedder w124)

Brændstof pumpen (højtryk) sidder under indsugnings manifolden! men hvor er hånd pumpen? er det det lille vippehåndtag der under? hvis ja, den kan ikke pumpe noget hårdt, så mistanken er på den ventil der sidder på pumpen.?

HVORDAN kommer man til der? er det af med luftfilter, indsugnings manifold, Dyser osv?

ELLER sidder den et helt andet sted den håndpumpe!?!?

HJÆÆLP de kommer fra ferie i morgen, så nu skal jeg have Lortet til at virke smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mercedes 300d 1992 hjælp søges!
  • #1   5. nov 2011 nyt diesel filter så køre den nok igen...

  • #2   5. nov 2011 ja skift filter og prøv så at udlufte den. evt fyld det nye filter med breændstof igen. og få så en til at stå med noget disel start og sprøjte ind mens du starter den. og hold den så i live med disel start ca 3 min. så skulle den køre igen.

  • #3   5. nov 2011 Den kører såmænd fint ved lave omdrejninger, skyder på alle 6 propper! (det kunne jeg høre under udluftningen!!)
    OG når jeg så sætter i gang, kører den fint de første CA. 200m-500m
    ELLER til jeg har givet fuld gas, så er det som om "den får mindre diesel til rådighed" og derfor går dårligt.

    Kører jeg på motorvejen, så løb den fint op gennem 3 gear, men havde svært ved at skifte til 4. da den skal op i flere omdrejninger, end den kan magte! den løber så helt tør for tallent, hvis jeg holder speederen, og farten falder til 40 kmt, humpene!

    Hvis jeg i stedet accelreer MEGET forsigtigt, så den skifter så tideligt den kan, kan jeg holde den omkring de 60-70 kmt med meget forsigtig fod, og med følelsen af at være ved at løbe tør for brændstof!!! (humper lidt konstant)

    NEJ jeg kørte ikke på motorvej for at teste det, men fordi jeg var der, da problemmet opstod, og skulle bringe den hjem!!

    Udlufte den, er helt enig, men HVOR sidder håndpumpen på pågældende model??
    Er det en vippearm, der sidder under indsugnings manifolden?
    FOR så føler jeg slet ikke den pumper, eller har jeg overset den et andet sted??


  • #4   5. nov 2011 lyder underligt. normalt så selvom der er luft i og du har kørt lidt burde luften forsvinde. måske du har fået brændt et gløderør af da den kørte tør?

    på min sad håndpumpen lige under brændstof filtert, men den var også fra 89. ved ikk om de har ændret det siden-


  • #5   5. nov 2011 under brændstof filtret, det hvide, der sidder helt ude i fronten? næsten oppe af køleren?? (stort hvidt filter, der ligner et olie filter af størelse) under det? smutter lige ud og kigger!! måske man skulle tage et par billeder?

  • #6   5. nov 2011 prøv at tage et par billeder ja. men det lyder som om der er noget andet galt. gor selvom der er luft i burde den kunne køre det væk selv. smiley ved fra min båd motor at hvis dysen er død så dør motorn ud når man giver den noget gas. og det er jo det du beskriver din nærmest gør. den holder sig bare i live pga de andre dysse måske ikke er døde. ? smiley men filtert sidder nærmest oven på ventil dækslet. smiley

  • #7   5. nov 2011 Jeg kan høre, den trækker på alle 6 propper!
    Den har da kørt omkring 15-20 km fra den løb tør, og fik Diesel på igen, 3 koldstarter! (rådet fra en Mercedes mand, var at lade den stå til næste dag, så ville luften samle sig oppe af, og presses ud, hvis der var noget!

    Men går lige ud og kigger under filtret!


  • #8   5. nov 2011 ja prøv det. sys virkelig det lyder underligt at den køre fint når du ikke giver den gas. for hvis det var luft ville det være næsten konstant den drillede.

  • #9   5. nov 2011 Jeg kan ikke komme ned under filtret (album på vej)
    Fandt dette på EBAY, og pumpen ligner til dels den, se det "vippehåndtag" sådan et har denne pumpe også, er det til udluftning? for den kan ikke blive hård.

    http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?VISuperSize&item=300618828495


  • #13   5. nov 2011 Heyer, det har jeg gjort, nyt filter i morgen!

  • #14   5. nov 2011 Den motor er slet ikk magen til min gamle smiley men ja nyt filter og sä det bare at krydse fingre smiley

Kommentér på:
Mercedes 300d 1992 hjælp søges!

Annonce