Radar/Laser jammer vs Politiet - Brugbart? {{forumTopicSubject}}
Dav BG
Står i den situation (som mange andre) gerne at ville undgå fartbøder og evt klip i fremtiden. Og som jeg ser det er der kun 2 muligheder hvis man har bil, 1: Køre som trafikloven foreskriver eller 2: Anskaffe sig et stykke hardware til enten at forhindre eller blive gjort opmærksom på, at politiet kan måler din fart.
Og her er det jeg gerne vil høre, er det nogle rader/laser jammers/detectors som er til at få fat i herhjemme som ren faktisk virker mod dk/europas laser/rader "pistoler"?
Søger man på nette kan man finde hundredvis af løsninger og modeller men er der nogle herinde der ren faktisk har nolge erfaringer / anbefaleringer omkring dette emne?
Mvh
mar 2007
Følger: 10 Følgere: 11 Biler: 3 Emner: 239 Svar: 1.843
apr 2003
Følger: 55 Følgere: 58 Biler: 7 Emner: 50 Svar: 3.308
aug 2009
Følgere: 50 Biler: 3 Svar: 2.252
Altså fordi du ligger og kører som et røvhul... Det kan godt være du jammer politiets scannere, men det er jo netop problemet med sådan nogle som dig
Du ser problemet i at det koster dig penge... Det er jo ikke idéen at det skal være en økonomisk straf, men det er sgu det eneste der rammer folk i dag - på deres surt tjente penge! Så det er den eneste måde du kan straffes på ved at vise dig at når du overtræder de forskrevne regler om hastigheder og kørsel det pågældende sted, så sætter du nogle farer igang da området HØJST sandsynligt har en grund til at den har skiltning med det pågældende.
Det er sådan nogle som dig der får mig til at juble over at straffene ønskes sat op og at de fra for ikke så forfærdelig lang tid siden har mulighed for at konfiskerer bilen ved for hasarderet kørsel!
Den dom burde bare falde noget tidligere...
Det er ikke mit problem at du overtræder loven - LIGE indtil det er mig du udsætter for din latterlige form for selvretfærdighed!
Og JA skyd mig så med åhh jeg er så hellig og jeg er så god og jeg tilbeder loven men nej! Jeg er heller ikke 100% fejlfri, men jeg kan da sige så meget at med det jeg laver... det har i hvert fald ikke risiko for at gå ud over andre!
dec 2004
Følger: 13 Følgere: 14 Biler: 5 Emner: 328 Svar: 1.351
Jeg er selv blevet blitzet til 65 km/t i en 50 km/t zone.
Jeg så blitzet og var ikke i tvivl.
Men hva' - så må man lære at køre efter fartgrænsen. Jeg tuder ikke, når jeg selv udemærket er klar over det er 100% min fejl.
feb 2009
Følger: 1 Emner: 33 Svar: 151
Beklager hvis emnet har været oppe mange gange forvejen, men grunden til min oprettelse var også min forhåbning om at der var sket noget nyt på "markedet" (:
Andre:
Var absolut ikke min intention at starte så for/imod diskution. Efter min mening er der mange "regler/love" som er nødvendige og bør med sund fornuft overholdes og repekteres. Men vil også mene at der ligeledes også er mange som er unødvendige og nogle gange direkte tåbelige.. Og det er netop den sidste jeg vil gardere mig imod, da det er en vurderings sag i det enkeltstående tilfælde
_______
Men dvs at konklussionen er (allerede) at jammers/scanners ikke matcher politiets udstyr?
Mvh
aug 2009
Altså igen ryster jeg bare på hovedet over hvor dumt det lyder det du lukker ud! For det lyder jo til at du åbenbart tilsidesætter hastighedsgrænserne... jamen dog et idioti
mar 2007
feb 2009
Tror du har misforstået mit forsøg på at forklare mig i ovenstående. Det eneste man kan "gardere" sig imod når vi snakker ordensmagten, er at prøve at blive så "usynlig som mulig". Og dette opnås kun ved at forhindre (jamme) evtuelle signaler som bliver brugt til at måle dig med hist og her, så selvom jeg prøver at opnå en form for "usynlighed", behøver jeg absolut ikke at mene at mange af f.eks de forskrevne fart/hastigheds grænser ikke bør overholdes?
Kim J: Giver dig ret, men ville jo stadig være optimalt (for dem som ren faktisk kan vudere individuelle situationer korrekt) at kunne skubbe lidt i den anden ende.
---
Igen var det ikke for at starte en for / imod "krig", ville bare høre om der var nogle løsninger som ren faktisk var effektive og det virker ikke til det.
Mvh
mar 2007
Selvfølgelig ville det det men så ville politiet jo bare kigge efter det hver gang fordi ALLE ville køre med det
mar 2007
aug 2009
Citat:
Står i den situation (som mange andre) gerne at ville undgå fartbøder og evt klip i fremtiden. (Senere står der ved hjælp af jammer - ergo vi kan hører det er din hastighed du ikke vil have registreret)
Og bagefter skriver du:
Men vil også mene at der ligeledes også er mange som er unødvendige og nogle gange direkte tåbelige
Det er rimelig åbenlyst at du er fuldstændig ligeglad med hvor hurtigt du kører og dine intensioner er simple... du vil kører de hastigheder du lyster - MEN du vil ikke bonnes på det!
Heldigvis er det som Skat siger... hvis de ikke får en måling melder den fejl og så får du en tur alligevel
Tænker du virkelig så drastisk med dine surt tjente penge?
Er det virkelig det samme med at kører med sele? Gør du også kun det fordi det koster penge hvis du ikke har den på? Eller har du alligevel en smule fornuft der siger dig at den er der for en sikkerhedsskyld?
IGEN! Det er ikke fordi en økonomisk straf er en nødvendighed... MEN det er sgu det eneste der rammer sådan en egoist som dig
Man sidder og bliver helt dobbeltmoralsk... at du kører en eller anden ned så du kan mærke den virkelige straf for dine idéer... og så alligevel ønsker jeg det på ingen måde for modparten...
Men hvis 2 af din kaliber kunne tørne sammen så ville det være lidt win-win
feb 2009
Er helt enig, er også derfor jeg mest er interesseret i en så kaldt "detector" da man på den måde kan blive opmærksom på at man bliver "målt", Men nogle laser jammers kunne man (ifølge producenten) bruge begge muligheder, og har læst mig til at først nævnte ikke er ulovligt i flere lande/stater.
Men takker for jeres svar
Holgato:
Jeg opgiver snart at argumentere for mit synspunkt, da jeg i mine egen øjne har gjort det klart hvad jeg prøver at opnå.
Faktum er nok at vi aldrig bliver enige under alle omstændigheder, vil dog bare pointere at jeg ikke er vanvids bilisten, men nok ham som køre et par km/t for hurtigt på områder hvor forholdene tillader det!
Færdig slut.
----
Kigger man på prisen for at det her hardware ligger det også på den forkerte side af 1500 kr for det meste, så man kan vurdere om det er pengene værd. Hælder mest til den negative side
Mvh
maj 2012
Følger: 1 Svar: 1
Radar/Laser jammer vs Politiet - Brugbart?