{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.755 visninger | Oprettet:

Forskel på Diesel? {{forumTopicSubject}}

Hey all.

Jeg oplever, at når jeg tanker på den lokale F24 tank (den er billigst), så "snakker" min Peugeot mere i motoren, end når jeg fx tanker på Shelle eller lign.

Er det mine øre som snyder mig, eller har jeg måske ret?

Eller henter de ikke alle sammen (de forskellige tankstationer) deres brændstof fra samme anlæg??

/LN


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forskel på Diesel?
  • #1   15. nov 2011 Tror du ikke det er temperaturen nu her der spiller ind?

  • #2   15. nov 2011 Jeg ved ikke med lyden, men der er 100% procent forskel på hvor langt den kører på literen.

  • #3   15. nov 2011 Det overholder altsammen de krav som fabrikanterne stiller - så no worries.

  • #4   15. nov 2011 100% forskel alligevel?

  • #5   15. nov 2011 Uden af at være en haj til brædnstof, så ved jeg da at de forskellige selskaber kommer forskellige tilsætninger i. De dyre selskaber har selfølgelig bedre additiver i end de billige.

    Jeg kan også mærke "stor" forskel på de forskellige selskaber og må sige at dem jeg er mest tilfreds med er Shell og Q8.
    Når man som mig ikke pendler i bil så betyder det mindre for mig hvad det koster. Bare bilen har det godt.


  • #6   15. nov 2011 Der var forskel da jeg tankede hos jet på min gamle Honda frv diesel og da jeg begyndte at tanke hos Q8, omkring 50 km på en tank, konsekvent. Tanker kun ved Shell nu og det er helt fint også

  • #7   15. nov 2011 Der er meget stor forskel på diesel.
    Ved f.eks. shell, statoil, mv er der langt flere og bedre additiver i dieselolien end der er ved discaunt-mærkerne. Ja, de billige overholder loven, men ikke mere end det.

    Dieselpest ses stort set aldrig hvis man ikke tanker discount.


  • #8   15. nov 2011 Mine forældres Peugeot mand fra Grenå sagde for nogle år siden at fx. OK stationernes diesel ikke var det bedste for HDi motorerne, men det skadede ikke at tanke med det engang i mellem.

    Men ved ikke om der er hold i det. Men der er højest sandsynligt forskel på kvaliteten af brændstoffet, men som Sajmon skriver, så overholder det hele jo diverse standarder.


  • #9   15. nov 2011 Jeg lavede el i et hus, omkring Fredericia sidste år, og kom derfor dagligt forbi Shell rafinaderiet, og jeg så da temmeligt mange forskellige tankbiler. Jeg tvivler meget på at der er forskel på kvaliteten.

  • #10   15. nov 2011 der kan være forskel på cetan tallet på dieselen ved de forskellige tankstationer alt efter hvad adektiver de tilsætter

  • #11   15. nov 2011 Anders N, det er også forskelligt hvem der kommer med det på deres stationer, fx hoyer kører mange steder.

  • #12   15. nov 2011 Anders N : Tro mig der er forskel. Det de tanker på Rafinaderiet er stort set det samme. Men der bliver så bagefter tilsat de additiver de forskellige selskaber så skal have. Og det er der prisen ændres.
    Additiver kan gøre at du får renere forbrænding og at der opsamles færre sodpartikler. De kan også give en kraftigere forbrænding så du lave et par HK mere.


  • #13   15. nov 2011 Martin G>

    Nøjagtig samme oplevelse jeg har. 50-100 km i forskel er slet ikke utænkeligt for mig. Det er lidt vildt alligevel.


  • #14   15. nov 2011 har prøvet F24 benzin på 2 forskellige biler jeg har haft, den ene en corolla 1,3 xli og en mitsubishi carisma 1,8 GDI fra 2000, og begge biler kørte MEGET dårligt med deres benzin.

  • #15   15. nov 2011 Tja, jeg har stadig kørt længst på Diesel fra F24, som eller altid er det billigste her i området, tvivler på at jeg på anden diesel kan klemme meget mere end 13,9km/l ud af en T4 2,4D

Kommentér på:
Forskel på Diesel?

Annonce