{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.271 visninger | Oprettet:

mekaniker råd ? bremse slanger?? {{forumTopicSubject}}

jeg har et problem med min bil der trækker til højre når jeg bremser, der er nye skiver og klodser på fra refaco( kørt ca 1000km) og jeg har for tre måneder siden har begge kalibere skildt ad og renset dem med præcision så de kører perfekt der er ikke noget der hænger,

det føreste jeg prøvede var at skille venstre kaliber ad igen og rense og tjekke det hjalp ikke, så filede jeg klodserne en anelse i enderne så de ikke gik så stramt i åg ene, det hjalp ikke. så byttede jeg klodserne fra højre til venstre det hjalp ikke, jeg byttede forhjul rundt det hjalp ikke, så byttede jeg bremse skiverne rundt det hjalp heller ikke. der er jo kun en ting tilbage.. bremse slangerne.. men den i venstre side der jo skal være den der er dårlig ser fin ud syntes jeg,, det skal jo siges at bilen er 22år gammel med 140000km på tælleren.

hvordan tjekker jeg slangen? kan jeg få en til at træde på bremsen mens jeg inspicere den for ud posninger? eller?
hvor hyppigt ses det som en fejl at det er en dårlig bremse slange?

jeg vil mene at når jeg bremser let og mellem hårdt trækker den til højre men når jeg bremser rigtig hårdt så det mere lige..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  mekaniker råd ? bremse slanger??
  • #1   18. nov 2011 du løsner bare udluftningsskrugen på din bremsecaliber. og er den stadig hård når den er løsnet så er det slangen.

• #2   18. nov 2011 ellers prøv at lufte den ud i den side du har mistanke til.. og føles pedalen normal

• #3   18. nov 2011 pedalen føles normal , jeg har lige haft venstre kaliber skildt ad og udluftet og den er udluftet så meget at jeg pumpede 2-3 dl igennem den for at være sikker..

du mener altså at den defekt slange til stoppes?
    og ikke udposer som ballon?

• #4   18. nov 2011 det kan også være at der sidder en luft boble i ALB ventilen, hvis den har sådan en vel og mærket,, så det bare med at løsne en af bremse rørene også få det ud

• #5   18. nov 2011 hvis pedalen føles normal og du har kunne lufte ud i begge sider normalt så er de ikke stoppet jo..

har du luftet ud i bag ? nogen gange kan der godt komme luft i bag os.. evt inspicere om der noget galt med bremserne i bag.. evt utæt hjul cylinder

• #6   18. nov 2011 kan også vare en bærearmsbøsning eller tårnleje, leje og bærekugle

• #7   18. nov 2011 Rigtigt som GtR J siger, kan bære en af bøsningerne eller bære/ styrer kugle / tårnene. Løft bilen op og check hele ophænget op for slør, hvis alt er som det skal være kan det kun være slangerne. Har selv prøvet flere gange at slangerne bliver møre indvendigt og danner en prop der hæmmer gennemstrømning af bremseolien, med skæv bremsning til følge.
    Husk hvis ophænget er fint og frit for slør og du skifter slangerne, så skift dem altid parvis, ellers kan en katastrofe opbremsning blive en enkelt billet til sygehuset.

• #8   18. nov 2011 jeg har for tre måneder siden fået skiftet til helt nye kalibere i bag og nye klodster den kører med skiver i bag og bilen har ingen ABL ventil.

men ja jeg må lige tjekke div bøsninger, bære kuglerne og styre kuglerne er ca 1 år gamle så burde være ok.

det er nu ret tydeligt at der er forskel på bremse evnen i højre og venstre side for når jeg har være en tur ude og teste er højre side varmere end venstre.. det lyder mere og mere som den slange i venstre side. men syntes bare ikke jeg ville begynde at skifte stumper ud før jeg havde hørt oraklet, en slange koster 300kr ved refaco til den..
    kører honda crx.

• #10   18. nov 2011 ja det er jo det feltet er jo lige glad med tårn lejer og bøsninger, men det er bilen ikke på vejen. jeg må se på det i næste uge, bilen skal synes senest midt i december.

• #11   18. nov 2011 Allan R

Hvis slangerne er defekt indeni så kan du godt lufte ud, men retur løb, bliver stoppet...

Det kan skyldes møre og trætte slanger indvendigt, og mange sætter en klemtang på slangerne når de demontere kaliber og deslige... og å kan problemet opstå..

Måden du kan tjekke det på er at hvis du har været ud og køre at den trækker når du bremser, så løfter du bilen op. og prøver at presse kaliber tilnage uden at gøre andet....

Hvis den kaliber du mistænker så er sværer at presse tilbage end den anden. men hvis du så løsner udluftningsskruen og der så ikke er problemer, ja så har du ikke noget problem med slangerne...

Når du skriver du har haft kaliberne skildt ad, har du så smurt og renset gliderne også så de kører frit frem og tilbage....???

Hvis det er tjek på disse ting, så må du videre til styrekugler, bærekugler, osv......

Men du burde også kunne mærke om det er ophæng bare ved at give gas og slippe igen under kørsel, for så skulle bilen også gerne trække der selv om du ikke bremser....

• #12   18. nov 2011 det er nu ret tydeligt at der er forskel på bremse evnen i højre og venstre side for når jeg har være en tur ude og teste er højre side varmere end venstre..

Lyder som om den hænger lidt i bremsen drejer hjulene frit runt når du lyfter vognen?

• #14   18. nov 2011 jens N

Tit er bremseslanger herhjemme fra selv samme leverandør....;-))

• #15   18. nov 2011 det er en honda crx og jeg tror det er slangerne fra 1989 der er på den, bilen er i topform ellers.''

når den er løftet op så er der ingen af hjulene der hænger der drejer frit og let selv når hjulene er af monteret kan jeg dreje skiverne let rundt. der er ingen problemer med kaliberne de er smurte i gliderne stemplerne har været ude og rille til pakning og manchet er nydeligt rengjorte.

jeg vil prøve det med at trykke stemplerne tilbage..

der er 1 år gamle styr og bærer kugler på.

og ingen mis lyde når jeg kører i bilen

• #16   18. nov 2011 Du kan også risikere at din bremsevæske er for gammel og har for meget "vand" i sig, og når du så kører og bremserne bliver varme, kan vandet udvide sig og giver er tryk i væsken og får bremserne til at hænge og dermed bliver problemet værrer og værrer jo varmere bremserne bliver....

Har du prøvet at dreje hjulet rundt mens bremserne er godt varme....

• #17   19. nov 2011 Ja hjulene kører fint rundt lige efter bremse test.

All væsken er ny eller 3 måneder gammel da systemet blev skyllet godt i gennem ved kaliber skift i bag og de foreste blev skildt ad i sommer ferien.

Det er dog t Hansen bremse væske,, men det duer vel? Bremse væske er vel bremse væske

• #18   19. nov 2011 Ja det behøver du nu ikke at være bekymret for...

• #19   29. nov 2011 Nu har jeg haft bilen på en bremse prøve stand og der har alt perfekt max 4-6% skæv bremsning på både på for og bag aksel og håndbremse.

Igår tog jeg så styre kugle , øverste bære kugle og nederste bære kugle af og mærkede efter slup men intet der. Der er ingen tårn leje da stød dæmperen ikke drejer med på det system her, det klare den øverste bære kugle, der er dog en en lang stang skruet på bære armen ud til forbroen hvis den kan rykke sig kan det jo være det med jeg syntes det virker usansyneligt, kan heller ikke mærke noget når jeg rykker i den, må sige jeg ikke kender det her Honda system, det er mere kompliceret end min gamle starlet og uno. Jeg tjekkede kun højre side da den trækker til højre så mener problemet skal findes der.

• #21   30. nov 2011 Det er tjekket i alle fire, det er et sæt vinter dæk fra sidste år, jeg har enda prøvet at bytte rundt på forhjulene , stadig samme problem.

Kommentér på:
mekaniker råd ? bremse slanger??

Annonce