{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
602 visninger | Oprettet:

nye eller renovering {{forumTopicSubject}}

hej BG jeg har en årg 92 audi 100 model C4 den er galt med bagerste calibre og jeg overvejer nye men de koster 1665 stykket og det er en slat penge.
jeg har en gang motioneret stemplet ud og ind en masse gange og så kan den køre en 4 mdr igen, gummi bælg er intakt og håndbremse virker fint
det er med dreje stempler.
kan man selv renovere dem?
hvor fåes delene og hvordan gør man.
mvh søren

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte træpaneller op, 4 stk i stue i et hjørne og et i gange. 800 kr.
  • Lampe, maleri 1.000 kr.
  • Skift af slange på 2 cykler 350 kr.
  • Cykelskærm er gået i stykker på forhjulet og Dynamo lygter gået ud 500 kr.
  • Afmontere BWT anlæg 650 kr.
  • hænge hylder og billeder op. 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  nye eller renovering
  • #1   21. nov 2011 HVis gummimanchet og håndbremse er i orden, og du kan løsne udluftningsskruen, så kan du dreje stemplet helt ud så du afmonterer den fra caliberen. Så skal stemplet og caliberhuset rengøres for rust, og har rusten ikke ædt for meget af stemplet, så er det bare at samle igen. Husk at brug det rigtige fedt (bremsepasta).

• #2   21. nov 2011 Hvad str motor ?. Jeg har selv lige været det samme igennem med min C4 Avant fra 97 og der skulle jeg "kun" give 2300 for begge kalibre ved mekonomen og fik så 600 tilbage da jeg indleverede de gamle.

• Gert H
    Gert H Online Tilmeldt:
    sep 2007

Følger: 12 Følgere: 27 Emner: 43 Svar: 2.196
    #3   21. nov 2011 Har du tjekket, at der ikke er fordybning i bremseåg. Jeg plejer at afmontere bremseåg og file det helt rent der hvor bremseklodser kører frem og tilbage. Mvh. Gert

• #4   22. nov 2011 tak for de fine input ,jeg prøver dem alle i weekenden og vender så tilbage

• #5   22. nov 2011 glemte lige motor str. 2,3

• #6   22. nov 2011 Jesper: Man rengør ikke et stempel for rust, er det rusten skal det skiftes. Jeg har så tit "renoveret" mine kalibre selv. Nye stempler, mancheter og gummiringe, og så en sandblæsning og lakering, så er de som nye. Mener at jeg gav godt 500 for dele til begge foreste kablibre til min T4, hos Grindsted Bremse- og Koblingsservice, iøvrigt et sted som varmt kan anbefales, som reservedelspusher.

• #7   22. nov 2011 Og ja, rigtig bremsepasta er et must. Det kan være lidt tricky lige at få mancheten til at sidde rigtigt, men ellers er det ret så nemt.

Kommentér på:
nye eller renovering

Annonce