2.0 HDI Luftmassemåler? PSA {{forumTopicSubject}}
Kan det tænkes at det er pga. LMM (Luftmængdemåleren)
At bilen dykker i omdrejninger under følgende betingelser.
Jeg kører i bilen når den er kold.
Det bliver rødt, jeg flytter fødderne til kobling og bremse, og triller, mens disse er nedtrådte.
Når jeg er standset helt op for rødt, så slipper jeg bremsen.
Omdrejninger falder her hurtigt til et alt for lavt niveau 400-500omdr. Og stiger hurtigt igen til en 800-900 så bilen ikke går ud, og er derefter stabile igen.
--------------------------------------------------------
Dette sker dog ikke hvis jeg venter med at slippe bremsen til bilen selv dæmper omdrejninger til 800-900 omdrejninger når bilen holder stille..
Slipper jeg bremsen der, så er der ingen ændringer i tomgang.
-------------------------------------------
Det skal måske også nævnes at jeg også forsøgte mig med en tunbox, og med denne monteret var der ingen ændringer.. den kørte præcis som den plejer.. ingen røg, og flyttede sig som normalt.
Inden da lavede den også samme nummer med omdrejningerne, så det er altså ikke boxen der har skabt problemerne.
-----------------------
Hvad tænker i, kan være skyld i dette?
Når bilen har kørt 10minuters tid, så dykker omdrejninger ikke længere.
Men boxen har ingen funktion. bilen kører lige godt med og uden. kold og varm.
Bilen er en citroen Berlingo 2.0 HDI fra 2002
sep 2005
Følger: 61 Følgere: 60 Biler: 5 Emner: 214 Svar: 2.263
Køb en dåse kontakt rens - pil din LMM helt af bilen og sprøjt så kontakt rens ind i alle hul du kan finde! Tøm bare hele dåsen over et par gange... - lad den nu tørre HELT, evt på radiatoren og monter den igen.
Det fungerede for mig, måske gør det også for dig
2.0 HDI Luftmassemåler? PSA