{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.567 visninger | Oprettet:

Turbo ladetryk forsinket/ for højt {{forumTopicSubject}}

Slås med en 1,6D 110hk motor med partikkelfilter, lavet af PGA den som bruges af Peugeot, ford, volvo, mini osv.
Den sætter sent tryk ca3000omd og trykket stiger så fortsat til testeren ikke kan måle det højere 1,5bar+.
Her prøvet at stripse den vacum styret aktuator både den ene og anden vej så den ikke kan bevæge sig, men den ændre ikke det store, max at den lader 500omd før, men laver for meget tryk i begge stillinger !
Bliver trykket styret på en anden måde på de modeller ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Turbo ladetryk forsinket/ for højt
  • #1   29. nov 2011 Sidder den aktuator direkte nede ved turboen?



  • #2   29. nov 2011 Ja den sidder faktisk på højkant mellem de to turbine hjul, turboen er af den variable type på den model.

  • #3   29. nov 2011 Ja kunne godt se at det var et dumt spørgsmål jeg fik stillet der.

    Men så er der ikke andet der styrer ladetrykket. Det er faktisk en ret simpel motor at fejlsøge på syntes jeg. Men turboproblemer har jeg dog ikke prøvet endnu.

    Men mit bud vil da være at enten får aktuatoren ikke vakkum, så den kan regulere, eller også er aktuatoren i stykker, eller de variable blade indeni sidder fast.
    Jeg ville sætte en manual vakuumpumpe på aktuatoren, og mens motoren holder stille med 2500 omdrejninger, vil jeg aktiverer turboen med pumpen. Op til 0.8 bars vakuum. Du vil tydeligt kunne høre om turboen arbejder eller ej. Du kan også samtidigt stå med testeren og holde øje med ladetrykket.

    Du kan også pille aktuatoren af, og se om armen til at regulere med kører fejlfrit. Den skal nærmest sidde så løs at det faktisk virker som om den er i stykker.


  • #4   29. nov 2011 Aktuatoren arbejder fint synes jeg, og den bliver også trukket ned når bilen startes og der kommer vakuum og køre op igen hvis jeg trækker vakuum slangen af overe ved brenseforstærkeren.
    også derfor jeg prøvede af fastholde aktuatorarmen for at tjekke foreskellen.
    Hvor tidligt plejer de ca at sætte tryk ?


  • #5   29. nov 2011 Jamen en variabel plejer normalt at sætte ind allerede ved omkring 1800 omdrejninger. Hvertfald så man kan mærke det. Men melder den også fejl for for højt ladetryk eller?

  • #6   30. nov 2011 Den melder både fejl på for lavt og for højt ladetryk !
    Prøvede også at trække stikket af regulerings ventilen, men så går den i nødprogram med det samme og køre med reducert effekt.

    Ved desværre ikke hvor meget tryk den skal køre med org da NF har ukorekt data på den model, men1,5bar+ kan da ikke være rigtigt.


Kommentér på:
Turbo ladetryk forsinket/ for højt

Annonce