1.564 visninger
|
Oprettet:
Golf 4 TDI går bare ud når man køre!!!! {{forumTopicSubject}}
Hej BG
Jeg har en golf 4 1.9 TDI som bare går ud når man køre. Når man så har slukket den og den har været slukket 5 min. så kan man starte den igen og køre lidt videre.
Når man prøver og starte den lige efter den er gået ud lyder det lidt som om den ikke får noget diesel. OG det er ikke fordi startspærren blinker eller noget. Der er ingen lamper der lyser i den.
Jeg håber der er nogle der har en ide om hvad der evt kunne være galt.
På forhånd tak.
maj 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 6 Svar: 412
jul 2007
Følger: 59 Følgere: 57 Biler: 1 Emner: 123 Svar: 1.189
sep 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 82 Svar: 584
mar 2004
Følger: 51 Følgere: 53 Biler: 17 Emner: 162 Svar: 2.328
Claus m: det jo ikke sikkert han har nogen pumpe i tanken.
aug 2007
Følger: 93 Følgere: 108 Biler: 13 Emner: 86 Svar: 878
Her er så det dumme den sidder inde i din styre boks
Prøv at mål det ud selv den skal give et takt signal på 5-0 volt mener jeg
matz
mar 2004
Følger: 51 Følgere: 53 Biler: 17 Emner: 162 Svar: 2.328
aug 2007
Følger: 93 Følgere: 108 Biler: 13 Emner: 86 Svar: 878
Det giver et taktsignal, du kan følge slangerne fra manifold og dem der går ind i styreboks sidder ved torpedoplade, tjek evt om den ene slange er utæt først? for så kan den heller ikke måle det korrekte manifold tryk jo
mar 2004
Følger: 51 Følgere: 53 Biler: 17 Emner: 162 Svar: 2.328
aug 2007
Følger: 93 Følgere: 108 Biler: 13 Emner: 86 Svar: 878
mar 2003
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 2 Emner: 5 Svar: 16
Men kunne det ikke også være luftmængdemåleren??
Det med brændstoffilter, skulle den så ikke køre dårligt hele tiden.
Det kommer nemlig når jeg har kørt 65 km ca. Så går den bare ud. Og så kan jeg vente lidt og så starte den igen.
Og sidst jeg havde tester på den var der ingen fejl.
aug 2007
Følger: 93 Følgere: 108 Biler: 13 Emner: 86 Svar: 878
Det er noget pik at den skal sidde indbygget i din ecu
aug 2007
Følger: 93 Følgere: 108 Biler: 13 Emner: 86 Svar: 878
mar 2003
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 2 Emner: 5 Svar: 16
Jeg vil lige starte med at kontrolere slangerne. Og derefter vil jeg prøve at måle det ud med et voltmeter. Men hvis den sidder i boksen, hvordan skal man så måle den ud. Jeg husker det ikke som at der sidder en løs målere som har nogle ben man kan måle på. For er det ikke rigtig at den både giver en + og - og nogle har et 3- ben... Men skal jeg prøve og måle den når den lige er gået i stå og ikke vil starte eller skal jeg måle den når den går i tomgang og når jeg giver gas? Så vil den jo give en spændingsforskel! Eller er jeg elt forkert på den?
aug 2007
Følger: 93 Følgere: 108 Biler: 13 Emner: 86 Svar: 878
Tjek din luftmasse måler. har typpisk 3 stil plus minis og signal, signal svinger fra 5 til o volt, og det er luftmasse måleren der afbryder dette signal til stel
DVS, tag stikket af og mål signal ledning (midterste) det skal ligge på 5 volt når stikket er af, sætter du stikket på skal luftmasse måler afbryde dette signal, derfra kommer det til at svinge mellem 5 og 0 volt,
Prøv at start med det
aug 2007
Følger: 93 Følgere: 108 Biler: 13 Emner: 86 Svar: 878
Tjek evt dine følere, nåleløft sensor, omdr sensor knatsaksel sensor krumntap osv osv
mar 2003
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 2 Emner: 5 Svar: 16
Jeg skriver nok til dig igen og spørger hvis det er i orden.
Jeg kunne forresten se at du har det der hedder NV Autodele. Jeg har kigget lidt på et anhængertræk til en golf 4. Det er rigtig at man kan få det der som ikke kan ses ik?
mar 2003
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 2 Emner: 5 Svar: 16
maj 2007
Følger: 69 Følgere: 63 Biler: 10 Emner: 216 Svar: 2.440
mar 2003
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 2 Emner: 5 Svar: 16
Jeg skiftede et relæ og så har den kørt siden. Men nu kan jeg selvfølgelig ikke huske hvilket det var. Men der var en af lodningerne der var gået. Fandt det på en engelsk hjemmeside.
Håber du kan bruge svaret.
maj 2007
Følger: 69 Følgere: 63 Biler: 10 Emner: 216 Svar: 2.440
Golf 4 TDI går bare ud når man køre!!!!