{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.676 visninger | Oprettet:

Rolis M
Rolis M
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 10

Ny bund til Bil | Hvordan ?? {{forumTopicSubject}}

Hey Folkens !

Har en dejlig italiener med en godt og grundig rusten bund. Panelerne er til at grine over.

Hvordan kan det fikses ? En plademekaniker kan vel fjerne de gamle paneler og smække nogle nye på, men går ud fra at det er en ret så ubehagelig oplevelse for pengepungen. ?

Hvad med at importere en ny samme salgs bil fra udlandet uden afgift, Fjerne panelerne i bunden (Kan det lade sig gøre ?) og sætte over i den gamle bil som er min ? Herved får man jo også en masse lækre reservele, men er det overhovedet muligt ?

Hvad ville I gøre ? Blot kyle bilen afsted når den skal synes eller hvorn ?

Det er en Alfa Romeo 156 2.0 98'er . Forholdsvis ny brugt motor og gearkasse og en masse små problemer, lige fra soltaget til knirkelyde til sporestang, men tilgengæld nye lejre og kødben og ellers udover bunden rimelig pæn smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny bund til Bil | Hvordan ??
  • #1   1. dec 2011 Det er omfattende, det er dyrt og det er rimeligt tidskrævende.

De fleste ting kan man købe som løse pladedele, men der er stadig meget arbejde i det.

Hvor er din smertegrænse for hvor meget den må koste dig i reparationer?

• #2   1. dec 2011 det kan ikke betale sig.
    Til en golf 3 koster et panel 500 kr men hvis man ikke selv kan skifte det kan det godt blive dyrt

• #3   1. dec 2011 Ville skifte til ny kvalitets plade man selv tilpasser, det er jo også dobbelt arbejde at først skulle skære noget af en anden, også svejse det på igen, deslige er den "nye" plade fra donerbilen jo lige så dårlig kvalitet som den du har i forvejen.

• Rolis M
    Rolis M Tilmeldt:
    apr 2009

#4   1. dec 2011 RustRider fortæl nærmere smiley Hvilke slags plade vurderer man som kvalitets plade ? Rustfrit stål ? Det skulle vidst være lidt nedern at bearbejde, eller hvorn ? smiley

Selvfølgelig er projektet meget kost-følsomt, det må ikke koste det hvide ud af øjnene, men jeg ved godt at det umuligt kan være billigt smiley og spørgsmålet er om det er det værd når alle de andre problemer efterfølgende skal adresseres, men derfor skal der lige overblik til i første omgang smiley

• #5   1. dec 2011 Jamen i realiteten, er det umuligt for nogle af os herinde, at bedømme hvor meget det vil koste - Og om det overhovdet vil kunne betale sig. Det bedste du kan gøre, er at sætte dig ned, og finde en max pris. Og herefter, finde noget familie/venner/bekendte, som gerne vil tjene en lille skilling. På at gå bilen igennem fra a til z. Uden at lave noget på den. Simpelthen, kun at give et pris overslag. Over hvad det vil koste. Før den står i en stand, hvor den kan synes.

• #6   1. dec 2011 du kan ikke regne med det kun er panelet.
    Der kan lige så godt være noget inde bag ved der er i lige så dårlig stand

• Rolis M
    Rolis M Tilmeldt:
    apr 2009

#7   2. dec 2011 Hmm kan hilse og sige at det er rustet så meget at man kan hamre en skruetrækker direkte ind i kabinen ... smiley

• #9   2. dec 2011 de 156ér der rådner op.. hvis den bare skal køre to år mere så få pyntet paneler lidt op og lappet bunden.. alt andet kan ikke svare sig.. send evt pb hvis du skal nummer til en der laver rust billigt

• #10   2. dec 2011 civic-v-tec C-->
    I min læretid var jeg med til at hugge en Alfa 156 2,5V6 fra 1998 op fordi den var så rusten at det ikke kunne gå at lave den. Og det er altså tilbage i 2003-2004. De er sikkert ikke mindre rustne af at have kørt 8 år mere på vejene..!

• #11   2. dec 2011 ...Du kan i øvrigt købe en komplet bund ved alfa.
    Men få bilen gået rigtig godt igennem først, for den kan være væk overalt, og det er skruen uden ende at få begyndt på.

• Rolis M
    Rolis M Tilmeldt:
    apr 2009

#12   3. dec 2011 Tak for info folkens så må jeg få den gået igennem og se hvad der kan svare sig smiley

• #13   3. dec 2011 lyder som om du bare skal køre synet ud og så skrotte bilen. hvis du ikke har færdigheder til at lave det så lad være

• #14   4. dec 2011 Jeg har en 156 fra 99 til at stå som er smadret i fronten.. du skal være velkommen til at komme og skære panelerne af den for en billig penge. Så vidt jeg husker er de i fin stand.

• #15   7. dec 2011 det koster ca. 5-6000 kun for at få skiftet paneler

Kommentér på:
Ny bund til Bil | Hvordan ??

Annonce