Bremser "knirker" {{forumTopicSubject}}
Hejsa
Jeg har på min 406'er et mindre problem med knirkende bremser...
Bilen bremser fint skal dog siges, men når man træder på pedalen kan man ligesom mærke at pedalen hakker på sin vandring, og man kan høre det siger dok dok dok dok dok udefra, og samme lyd når pedalen slippes...
Der er intet hvis bilen er kold det er som om at man lige skal køre lidt så begynder det igen på ny, og hvis man har kørt i kø feks så kan bremserne larme rigtig meget, når der trædes og der slippes...
Bagfra lyder det lidt som om man spænder en stålwire ud indtil bristepunktet, der hvor trådene siger "piuv" hehe
Famdene svært og forklare, har i herinde en evt løsning på hvad jeg kan gøre/tjekke
Jeg har skive / tromle
feb 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 29 Svar: 979
feb 2007
Følger: 85 Følgere: 84 Biler: 2 Emner: 22 Svar: 173
feb 2005
Følger: 22 Følgere: 22 Biler: 5 Emner: 76 Svar: 380
Bremseklodser og bakker blev skiftet for ca 6 mdr siden
Men kan det måske skyldes snavs på stemplet ?
feb 2007
Måske er det bremsecylinderen der er færdig, men hvis cyl ikke er våd inde i mancheten er det nok ikke den,
snavs på stempel er nok ikke løsningen
feb 2005
Men jeg synes at der er lidt modstand, hvis jeg holder i et kryds og har bremset ned og slipper bremsen igen kan bilen selv holde, også på en mindre hældning
Jeg synes ikke at mine hjulcylindre så fugtige ud, men tror jeg bestiller et sæt nye samt slanger så må vi se om det løser problemet med lyden bagi
feb 2007
Men det hele blev vel smurt dengang det blev skiftet
feb 2005
Jeg prøver lige og hive hjulet af imorgen og tage en kigger ind og så kan jeg jo hente lidt dele hjem
apr 2015
Følger: 19 Følgere: 129 Biler: 2 Emner: 31 Svar: 87
Bremser "knirker"