{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
900 visninger | Oprettet:

Mondeo mk2 tomgangs problem -.-' {{forumTopicSubject}}

Godaften BG smiley

Har et problem med min mondeo, når den er varm, går den for det meste alt for højt i tomgang 1000-1500.
Men når man så holder stille og giver et hurtigt drej i rattet til den ene side falder den ned Igen :s mystisk! Men så snart man slipper koblingen i gear og triller, og holder stille, er den gal igen. den gør det osse vis man bare gasser op i tomgang.Men som sagt hurtigt bevægelse i rattet, for den til at falde ned. dog kun når man holder stille.

Modsat når den er kold, er det omvendt. for lavt i tomgang, og ofte når jeg har kørt de første 200 M når bilen er helt kold !! Og tager koblingen går den i stå, og har svært ved at starte igen.. Efter dette gør den det ikk igen, før næste dag, hvor den er helt kold.

Nogen der har et bud på hva det kan værre?? (:

Mvh Rasmus

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mondeo mk2 tomgangs problem -.-'
  • #1   17. dec 2011 Det er en 1.8 16v Zetec ! Årg 96/97.

• #2   17. dec 2011 det kan vøre at tomhangs regulatoren en er røget eller dit gaskabel hænger det var det der var galt på søsters fiesta da det blev skiftet så kørte den igen

• #4   17. dec 2011 Det vil jeg prøve! Tak (:

• #5   17. dec 2011 Mondeo har også det problem som benjamin skriver. samt at der kulle være en slange under indsugningen der kan gå sig en tur...

For det lyder som om at der er en fejl / utæthed på indsugningssiden..

Den burde ogå lave det samme nummer hvis du pumper din bremser...

• #7   17. dec 2011 Benyamin: er det et mutistik som går ned til servopumpen?

Buggi boy: mener ikk den gør noget når jeg pumper bremsen.

Mvh Rasmus.

• Kenneth s
    Kenneth s Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 1 Emner: 22 Svar: 223
    #8   19. dec 2011 Den bruger jo motorkraft når du drejer på rattet så det er normal.. Den pumper jo servo-olien rundt når du drejer på rattet.

men tjek indsugningsslangerne og det. Husk også at tjekke egr-ventilen. Den har jeg blændet af på min. Den teede sig åndssvagt indtil den blev blændet af og der er ingen forskel og de kan ikke måle det til syn.

• Kenneth s
    Kenneth s Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 1 Emner: 22 Svar: 223
    #9   19. dec 2011 nåh ja. Står den og hugger i omdrejningerne op og ned i tomgang også? Fordi så er det muligvis egr-ventilen.

For at tjekke skal du have fundet frem til egr-ventilen og pille den af. sæt en finger for hullet hvor den sad på motoren. Få en kammerat til at starte bilen i frigear selvfølgelig hehe. Imens du holder fingeren for hullet og hvis bilen er stabil i tomgang så har du fundet problemet.
    lav en lukket pakning af noget tyndplade og monter egr-ventilen igen og tadaaa

Kommentér på:
Mondeo mk2 tomgangs problem -.-'

Annonce