{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.417 visninger | Oprettet:

stort olieforbrug. {{forumTopicSubject}}


efter at min olielampe har haft blinket kort en enkel gang, ville jeg lige tjekke olie på den. hvorefter jeg ser at den er knas tør.

fik nyt olie + filter for ca. 2.000km. siden. hev bundpropen af den, og fik måske 1 dl. olie tappet af.

den har ikke lyst i olielampen, blot blinket en enkel gang ca. 2 sek.

har lige smidt 3.5 liter frisk olie på dyret.

den kører, starter , trækker præcis som den altid har gjort, og har ikke brugt noget olie i de snart 2 år jeg har haft den,

den spilder det ikke. motoren er ikke sovset ind i olie, ingen pletter hvor jeg altid holder osv.
den blander ikke olie sammen med vand.
ingen snask i oliedækslet
den bruger ikke vand.
den starter kører trækker & varmer som den skal.
lyder umiddelbart som den altid har gjort, måske tikker den en lille smule,

nogle forslag til det her enorme forbrug. ?

bilen.
ToyoToyota carina e 1.6 xli 16v
årgang 94
km. 320.xxx


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  stort olieforbrug.
  • #1   18. dec 2011 Har du skiftet til anden type olie ?

  • #2   18. dec 2011 nej har kørt på 10w/40 og samme fabrikat hele tiden.

    den har fået olie skift for hver ca. 10-15.000km. med samme type og det hele.


  • #3   18. dec 2011 olieskraberinge, paraplyer slidte? ryger den?

  • #4   18. dec 2011 Ryger ikke specialt. ikke mere end alle andre biler når det er så koldt i vejret.

    olieskraberinge, paraplyer hvordan tjekker man dette ?


  • #5   18. dec 2011 du kan tage tændrør op og se om de er sorte. eller proppe en co tester i røven på bilen smiley

  • #6   18. dec 2011 tjecker lige tændrørne men ligger sku ikke lige inde med en co tester he he

  • #7   18. dec 2011 Nye stempelringe og paraplyer så kører den igen.

  • #8   18. dec 2011 Normalt bliver stempelringe og paraplyer ikke slidt op efter et olieskifte.. så hvis den ikke har brugt olie for 2000km siden da han skiftede det gamle olie, så burde den heller ikke bruge olie af den årsag nu..

    Prøv en ny dunk og se hvad der sker.. vær obs på om den lugter, og ryger når du kører, eller holder i tomgang


  • #9   18. dec 2011 Hmm - er pakningen omkring bundkar og ventildæksel tæt? Hvad med bundproppen - holder den tæt? Læg et stykke pap under motoren natten over, og se om den drypper.

    Ellers kan du vælge at skifte til en tykkere olie. Selv kører jeg på 15w40


  • #10   18. dec 2011 Skiftede du selv olien, sidste gang?

  • #11   18. dec 2011 typisk 1.6´er at bruge olie det er sku snart generelt for alle bilmærker..
    både opel, bmw, audi, toyota, og andres kan bruge 1 ltr pr 1000 km...

    skyldes primært stempelringe / eller ovale cylindere.


  • #12   18. dec 2011 Alle 4 tændrør er fine og tørrer. dog sad der noget der mindede mest om brunt støv på gevindet på det ene af dem.

    Ja skifter selv olie osv. på den.

    ingen dryp holder altid samme sted, og intet af se, heller intet af se under den.

    muligt det er normalt af de bruger 1ltr. pr. 1000km. men sku da ikke nærmest fra dag til dag. den har ikke brugt olie tidligere, og heller ikke hos tidligere ejer. (en kollega)

    nogen måder man kan tjekke om det er stempelringene, eller skal der en komprosions test (eller hva faen det heder) til at konstatere dette ?




  • #13   18. dec 2011 Villy M.

    lyder som om du snakker om nye motorer. min bil er 18 år gammel, og kunne da fint acceptere hvis den brugte lidt. olie. helt fint, men 1.5 Liter olie, for hver Max. 1000km. er lige i overkanten.

    som sagt der er inden for de sidste ca. 2.000km. dette er sket.


  • #14   18. dec 2011 Hallo drenge helt seriøst 1 liter olie for 1000 km? er i sindssyge. I en bmw e39 skal der cirka 5.5 liter olie på, mellem minimum og maksimum er der 1.5 liter olie. Kommer den under minimum så er det IKKE anbefales værdigt at kører bilen. Normale biler med almindelige motor bruger altså ikke mere end 1-2 liter pr 10000 km. Alt det der 1 liter pr 1000 km øh nej du kan ikke bare dividere de samlede kørte kilometer med det antal liter olie der er i motoren. Det er ikke sådan at hver gang i skifter olie at der er 1 dl olie tilbage. Håber jeg ihvertfald ikke for jeres biler.

  • #15   18. dec 2011 S T.

    er ikke sikker på jeg forstår dig korrekt.

    men har selv lavet olie skift på min bil. (ca. 3.5 liter olie) for ikke så længe siden, har kørt max 2.000km. og det er max 1.5 måned siden. i dag er der så 1dl. olie tilbage som kan tappes af bilen. = den har kørt usandsynligt kort på rigtig meget olie. = øh jo jeg kan godt dividere på den måde.

    og nej, normalt når der foretages olieskift er der ca. 3.5 liter til at tappe af.

    og i hele den periode jeg har haft den samt tidligere ejer har den ikke brugt noget. og ja kender tidligere ejer godt.

    hvis der er noget du vil sige med dit indlæg som jeg ikke har fattet, så forklar venligst på en anden måde smiley


  • #16   19. dec 2011 Der er noget ufatteligt galt med din olieforbrug. Jeg ville checke den bil godt igennem. Den må overhovedet ikke komme under minimum når du tager pinden op. Min BMW lyser gul når den nærmer sig minimum, når den rammer minimum rød og så må jeg max kører 300 km. En normal motor må ikke bruge mere end 1-1.5 liter plus minus lidt for hver 10000 km. En BMW E39 M5 bruger cirka 1 liter hver 3000 km. Din bruger åbenbart 1 liter for hver 600 km det er totalt vildt. Det svarer til du skal hælde olie i den samtidigt med benzin.

  • #17   20. dec 2011 indtil videre har den ikke brugt en dråbe, efter der er fyldt på, så hælder måske lidt til om der er en eller anden spadser der har tappet den. men nu bliver der tjecket dagligt, også må vi se om den æder af denne potion også eller hvordan og hvorledes.

    men takker foreløbig for div. svar smiley


Kommentér på:
stort olieforbrug.

Annonce