9.633 visninger
|
Oprettet:
Funktion af dyse? {{forumTopicSubject}}
hey nogle der lige kan forklare mig helt funktionen af en dyse?
apr 2006
Følger: 30 Følgere: 30 Biler: 1 Emner: 255 Svar: 331
okt 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 3 Emner: 122 Svar: 1.165
http://googleerdinven.dk/?q=dyse+funktion
jun 2004
Følger: 54 Følgere: 53 Biler: 4 Emner: 204 Svar: 2.245
dec 2008
Følger: 16 Følgere: 16 Biler: 4 Emner: 34 Svar: 548
Der er jo mange forskellige dyser...
Helt "gamle" pumpedyser
nyer commonrail dyser med hydralik
Huldyser
COmmonraildyser med piezo element i..
Hvad er det for noget?
apr 2006
Følger: 30 Følgere: 30 Biler: 1 Emner: 255 Svar: 331
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 70 Biler: 1 Emner: 163 Svar: 5.913
apr 2006
Følger: 30 Følgere: 30 Biler: 1 Emner: 255 Svar: 331
okt 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 3 Emner: 122 Svar: 1.165
okt 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 3 Emner: 122 Svar: 1.165
apr 2006
Følger: 30 Følgere: 30 Biler: 1 Emner: 255 Svar: 331
Brændstofdysen: Dysen skal opbygge det nødvendige tryk – hvilket sker ved en meget kraftig fjeder inde i dysehuset og via de meget fine huller skal brændstoffet indsprøjtes i motorens forbrændingskammer i afslutningen af kompressionsslaget. Dysen åbner typisk ved et tryk på 150-200 og dette tryk kan kun justeres ved at dysen udtages af motoren og opsættes i en særlig prøvestand. Demontering af brændstofdysen fra motorens topstykke kan være en besværlig sag, da dysen sidder spændt meget fast (moment-tilspænding) og typisk går der flere år mellem en kontrol af åbningstrykket for brændstofventilerne.
dec 2008
Følger: 16 Følgere: 16 Biler: 4 Emner: 34 Svar: 548
En commonraildyse med piezo element i har et et tryk på ca. 1300 bar og inde i dysen bliver det lavet om til ca. 2600 bar som så bliver sprøjtet ind i forbrændingskammeret
Funktion af dyse?