{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.605 visninger | Oprettet:

Mislyd Toyota Sportsvan ´03 {{forumTopicSubject}}

Hej alle i kloge hoveder!

Jeg har 2 mislyde som ingen rigtig kan forklare på min sportsvan (avensis versus) fra 2003..

Den første lyd kommer når jeg skifter gear - så snart jeg trykker koblingspedalen ned kan jeg mærke/høre noget der stadig kører rundt (lyder tørt) i et sekundstid. Lyden kommer også når motoren skal ned i omdrejninger og koblingen stadig er på - men i frigear siger motoren ikke noget når den går ned i omdrejninger.. Derfor må det i min verden have noget med koblingen at gøre??

Den anden lyd er en periodisk lyd som jeg tror er en rem - men fik skiftet v-remmene og dette hjalp ikke! Lyden er især slem når bilen er kold.. Min mekaniker sagde det var differentialespærret i gearkassen - men det undrer mig at lyden også kommer i tomgang (frigear). Og så vidt jeg ved er der slet ikke differentialespærre på bilen?!

Nogle vise mænd herinde der måske kan hjælpe??

På forhånd tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mislyd Toyota Sportsvan ´03
  • #1   20. dec 2011 Problem 1 kan godt være dit udrykkerleje ?

    Problem 2 måske din vandpumpe ?


  • #2   20. dec 2011 Har tænkt i de samme baner! Men mekaniken mente hårdnakket at den første lyd var pga slidt kobling.. Så på med ny kobling - men lortet siger stadig samme lyd.. Ikke godt!

    Mht. den anden lyd mente de at det var v-remmene, så på med dem. Men stadig samme lyd..

    Så min oplevelse er at jeg har smidt MANGE penge i bilen uden at det er blevet bedre. . Fandme sur røv!


  • #3   20. dec 2011 Hvis det er en diesel kan Den første lyd komme fra kobling og svinghjul det er en svaghed på dem

  • #4   20. dec 2011 Det er en d4d diesel - men der er ny kobling på.. Skal man så skifte svinghjulet?

  • #5   20. dec 2011 Problem 1.. Er dit svinghjul, kom som normalt kan gi sig for blødrer tilkobling. som altid går istykker på dem. Kan os mærkes, når man er ved at skrifte koblingen..

    Problem 2.. vil jeg gerne høre en anden forklaring til :).. måske jeg kan den os..

    Mvh


  • #6   20. dec 2011 Meget fint Dennis!

    Tjah - sku svært at forklare sådan en lyd på skrift.. Men lyden kommer på alle mulige tidspunkter, i tomgang, når jeg kører med en jævn hastighed, ved acceleration osv.. Det lyder som en rem i mine øre, lyden er der normalt 1-2 sekunder, og oftere når bilen er kold..


  • #7   20. dec 2011 Huha det er heller ikke nemt når man ikke lige høre lyden. men vis det ik er en rem, kan det måske være et medløber hjul. har os engang skrifet medløberlejet på din ac komp. Men så skulle lyden gerne være der hele tiden. Men mere kan jeg desværre ikke sige, når jeg ikke har hørt lyden..

Kommentér på:
Mislyd Toyota Sportsvan ´03

Annonce