{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.125 visninger | Oprettet:

Pappegoeje Plader. {{forumTopicSubject}}

Jeg sidder og kigger lidt paa bilbasen efter porsche cayenne og audi Q7 paa pappegoeje plader, er der nogen hindring i som privat at koebe en bil paa pappegoeje plader og bare bruge den som privat bil? eller skal man have den tilknyttet til et firma?

Og kan man koebe en bil feks. i udlandet uden afgift og saa faa den paa pappegoeje plader? I saa fald, hvordan?

Tak for indlaeg.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pappegoeje Plader.
  • #1   26. dec 2011 papegøje plader er netop til privat brug. jeg har dem på min Cupra.

Det er bare den nye måde at vise at momsen er betalt på bilen, så bliver nr. pladen både hvis og gul, på ny. indregistrerede biler.
    på bilbasen skal du søge efter biler som er "momsfri" det er til privat brug.

man kan sagtens importere en bil fra f.eks tyskland, og få den bygget om til en Van, altså fjerne bagsæder, slå de bagerste sideruder fra, afdækning mellem førersæde og lastrum osv osv. og så bare betale 50% afgift og 25% moms, så er den på papegøjeplader.

• #2   26. dec 2011 det kan du godt uden problemer. så lange det sådan en plade, men har du et firma så skal du købe en på helt gule plader da det så bliver en firma bil jo.. ja du kan da godt købe en i tyskland med bagsæder i. men så skal de jo pilles ud og du skal købe en varevogn opbygning og så betale afgift af bilen

• #3   26. dec 2011 hvis man har firma, SKAL man ikke købe på helt gule plader, det er jo bare erhvervs plader, altså man må IKKE bruge den privat. så hvis manden skal bruge den privat er det jo udelukket.

• #5   26. dec 2011 Tak for de fine svar. Skal man selv staa for ombygning til VAN? altsaa er det muligt at faa saederne med, og i saa fald, er der nogen som har et fiff til hvordan man evt. kan have saederne i bilen og evt. slaa dem op hvis der skal bagpassagere i?

• #6   26. dec 2011 Du kan godt bygge dem om selv, så tjekker synsmanden jo ombygningen. køber du bilen i tyskland får du jo sæderne med der.

du må IKKE, jeg gentager IKKE have sæderne monteret og kører med passagere, hvis den er indregistreret som Van. Det kan medføre Afgifts betaling til hvideplader og en bøde på samme beløb som afgiften !!
    du skal jo ikke købe en Van hvis du skal bruge bagsæderne....

• #7   26. dec 2011 Barney Stinson . : nogen har kassen, andre har ikke smiley det rager sku aldrig mig hvor folk får pengene fra, jeg plejer bare at glæde mig på andres vegne.
    men ja, sprød vogn som 19 årig smiley

• #8   26. dec 2011 Nej det er jeg med paa, syntes bare jeg havde hoert en roever historie om en kamerat som havde nogle smaa aftagelige bagsaeder i hans Q7.

• #9   26. dec 2011 ja ja det jeg godt klar over...mente nu osse bare at hvis man ville bruge den som firmabil kun så sku de være helt gule....men privat eller privat/firma ja så skal de være hvide/gule det klart...hehe bare lige med at få formuleret sig rigtig hehe

• #10   26. dec 2011 Thomas, ahh okay. jamen så er vi jo helt enige smiley

Christopher K : Hvad du gør med små smarte bagsæder i en Van, det styrer du selvfølgelig helt selv. syntes bare det var på sin plads lige at fastslå det er ulovligt og kan koste rigtig dyrt !
    det er ikke en regning man gider have hængene over hoved pga. en skide bil, i hvert fald ikke efter min mening.

men der findes sikkert alle mulige ting.

Alternativt kan du jo købe en Q7 i camping udgave, der mener jeg kun der er80% afgift selvom den er hvidpladet. men du må IKKE fjerne "køkken udstyret" fra bagagerummet, du må ikke engang ændre på det. men kan du leve med det er der, så er det jo en billig Q7 på hvide plader !

• #11   26. dec 2011 når du har papegøje plader MÅ du ikke have passagere bag i bilen! KUN hvis du kører i udlandet!

• #12   26. dec 2011 Heller ikke hvis du kører i udlandet

• #13   26. dec 2011 ja men man må jo først sætte sæderne i når man når til grænsen..så det jo ikke skide fedt at stå på en rasteplads og sætte sæder i. og hvad så med dem skal skal side i sæderne hvordan skal de komme til grænsen

• #14   26. dec 2011 Hmm.. Andreas K, det lyd faktisk meget intra. det med camping versionen, mente bare ikke det kunne faas til Q7ern, ved du i hvilket omfang det udstyr er i?

Alim M: mener da heller ikke at det er lovligt at koerer med i udlandet? Fordi det var nemlig hovedsageligt i udlandet, hvis det skulle udfoeres, at jeg ville benytte mig af eventuelle bagsaeder.

• #15   26. dec 2011 Du har ingen forsikringsdækning hvis du montere bagsæder i når du kører i udlandet. Skattefar opkræver afgift hvis de opdager det

• #16   26. dec 2011 jo det mener jeg er lovligt..men tjek lige op på det, er ikke helt sikker på det, men det var det forhandleren sagde til mig i hvert flad.

• #17   26. dec 2011 Det er 100% lovligt hvis du montere bagsæder i en gulplade bil, der er jo en grund til du får den lavere afgift,

Det forhandleren sikkert mener er at tyskerne ikke siger noget til det, men det gør forsikringen og skattefar herhjemme

• #18   26. dec 2011 Hov ulovligt skulle der stå

• #19   26. dec 2011 Jeg ved ikke præcis hvilke årgange de fås som Camber udgaven, men mener det både er lavet med Range rover, Cayenne, Toureg, Q7, X5 osv osv. alle de store dyre luksus SUV's.

• #20   26. dec 2011 Ja okay, jeg syntes ikke jeg kan laese mig frem til noget omkring camping udstyr til Audi Q7.

• #21   26. dec 2011 jeg er 100% sikker på det findes i Q7 i hvert fald !

• #22   26. dec 2011 Hvis den er reg som camper, så er den på hvide plader

• #23   26. dec 2011 prøv at google Audi Q7 camper. der findes MASSER. man kan ikke købe dem fra ny af mere i camper, men dem som findes på markedet er jo helt okay !
    bilbasen virker ikke hos mig pt. så kan ikke finde en til dig, men prøv selv

• #24   26. dec 2011 kagekongen, det er også det jeg skriver, så har man en hvidpladet bil til billigere penge, da afgiften er meget lavere.

mener på en Q7 3.0 TDI sparede man en kvart million på at have et lille latterligt glad blus i bagagerummet smiley

• #25   26. dec 2011 http://www.dba.dk/audi-q7-30-tdi-quattro-tiptr/id-500692428/

der staar den er camper, men jeg kan da umidelbart ikke se nogen forskel?

• #26   26. dec 2011 Forskellen er at der skæres hul i taget, således at man kan stå oprejst i bilen og der monteres et camping køkken.

Og nej, på gule plader / papegøjeplader, må du ikke have sæder eller andre anordninger monteret, som er beregnet til persontransport.
    Bliver du stoppet, så kommer du til at betale en bøde og afgiften af køretøjet.

• #27   26. dec 2011 http://lort.audiclub.dk/forum/viewtopic.php?p=181377&sid=d269f7283805a4b3cd08cdc4109cd77

saa har jeg fundet svar, 60% afgift, og lidt forskellige anordninger mht. camping udstyr, men ikke det store, samt at man skal have camping grej med altid, godt at der er et stort bagage rum ;).

Det jeg taenker paa er om politiet gaar ud fra at man ALTID er paa vej til camping? altsaa om man skal lyve og sige at man er paa vej til at campe?

• #28   26. dec 2011 Du må gerne benytte en camper som alm bil, så ingen grund til at lyve.

Men du må ikke pille køkkenet ud,

• #29   26. dec 2011 og en camper version skal vej 2000kg i egen vægt, så de fylder lige noget dødvægt i dem inden de godkendes som camper, min nabo havde en Kia som var bygget om til camper, og han pillede 800kg bly ud af den, og blev kaseret til syn

• #30   26. dec 2011 Q7ern vejer 2.5ton, saa der er ingen grund til at ligge ekstra vaegt i.

• #31   26. dec 2011 Aksel M
    "og han pillede 800kg bly ud af den, og blev kaseret til syn "

Sikke da en røver... dvs. den Kia som var en bil der kunne bruges om camper, kun vejede 1200kg?? nej vel? ;o)

• #32   27. dec 2011 Selvom bly er tungt, så må 800 kg af det sku alligevel snuppe lidt plads smiley

JesperS : Sådan en kia er jo lavet af tyndt skod metal, og de har vel taget forbehold i af meget af vægten forsvinder med årene grundet rust !
    2 stjerner i Euro N-testen siger vel det hele smiley 1200 kg vogn, det tror jeg sku næsten på, hahha.

• #33   27. dec 2011 Andreas K haha

• #34   27. dec 2011 Andreas K
    Muligt, men der er stort set ingen biler der vejer 1200kg idag af dem der kan laves til campere... de er ofte over 1500kg

Kommentér på:
Pappegoeje Plader.

Annonce