{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
973 visninger | Oprettet:

ABS-lyd ved fuld ratudsving {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har et problem med min A3 1,8T '98. Når jeg holder stille og drejer rattet ud i yderposition (både venstre og højre) lyder det som om ABS'en aktiverer (klassisk ABS-skrallelyd) Det forsvinder lige så snart jeg retter lidt op igen. Den har lige haft meldt fejl på ABS sensor venstre forhjul, og den har jeg skiftet idag, samt renset ABS-ringen af. Har haft computeren på den, og nulstillet ABS-fejl, og den melder heller ikke fejl længere (lampen er gået ud). Men den har stadig denne underlige lyd, som jeg simpelthen ikke forstår hvor kommer fra???

Kender nogle til dette?

// Michael


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ABS-lyd ved fuld ratudsving
  • #1   5. jan 2012 Servopumpen måske? har jeg oplevet på rigtig mange biler

  • #2   5. jan 2012 Ja jeg vil også mene det er servopumpen som larmer


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #3   5. jan 2012 Kontroller om der er væske på din servo, som regl den der siger sjovt når den bliver presset helt ud smiley

  • #4   5. jan 2012 Hvad kan man gøre ved dette? Kan ikke umiddelbart mærke noget i rattet, og servovæsken står lige mellem min og max. Lyden er betydeligt højere inde i kabinen end den er udvendigt, og det lyder som om den kommer fra venstre forhjul, eller nede i venstre side ved pedalerne. Det er lidt svært at lokalisere den.

  • #5   5. jan 2012 Det er kun når jeg kører. Ikke hvis jeg holder stille og drejer helt ud. Den skal lige rulle lidt (2 meter) før den begynder på lyden.

  • #6   5. jan 2012 det er bare servopumpen der fortæller dig at du er drejet maks ud.. så det ikke en fejl. sådan er det på mange biler..

  • #7   5. jan 2012 så du skal ikke gøre noget ved det.. den skal gøre sådan..
    man lærer da lige med det samme hvor meget man kan dreje uden at aktivere den..


  • #8   5. jan 2012 Og det skal siges, at det KUN er når jeg kører. Ingen mislyd hvis jeg bare holder stille og drejer helt ud. Den skal lige rulle 1-2 meter før den begynder. Så stopper den ikke før man retter op, eller bremser.

  • #9   5. jan 2012 Det er ikke kun når den er HELT ude, det kan også være ½-1 sving på rattet fra at den er helt ude... Og jeg er overbevist om at det IKKE er noget den skal sige.

  • #10   5. jan 2012 Så må du bestemme dig. Hvornår gør den det, først skriver du at den kun gør det når du holder stille, i yderposition. Nu gør den det kun når du kører, og nu gør den det ligepludselig nærmest hele tiden???

  • #11   5. jan 2012 Kan godt se det kan blive lidt forvirrende.

    1. Jeg holder stille (for rødt etc.) og skal dreje til højre/venstre.

    2. Drejer skarpt (ikke nødvendigvis HEEEELT ud, men SKARPT)

    3. Når bilen har rullet (1-2 meter) med rattet i overnævnte position, begynder en lyd (som lyder som når ABS slå til.)

    4. Den stopper først, hvis der bliver bremset ned, eller rettes op.

    Det er ikke den ganske almindelige lyd som en servo har, hvis den bliver presset helt ud. Den kender jeg udmærket.

    Lyden er forholdsvis høj inde i kabinen, og ikke så markant udvendigt. Det lyder som om, at den kommer nede fra pedalerne/venstre forhjul.

    Havde regnet med, at det var ABS, da den har meldt fejl på venstre foreste føler. Den er skiftet, og melder ikke fejl på ABS-system længere.


  • #12   6. jan 2012 Er du sikker på det ikke bare er en inderskærm eller en ankerplade der går på? Prøv at rykke ankerpladen lidt tilbage og se om det hjælper smiley

Kommentér på:
ABS-lyd ved fuld ratudsving

Annonce