{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
804 visninger | Oprettet:

I need power!! {{forumTopicSubject}}

Kammerater! Ærede BG-Brugere og borgere i Danmark

- Så er den gal igen!

Har lige fået lagt en ny motor i min Golf 4, med den samme 1,6 motor dog meget mindre på km-tælleren. (fra en hugger)

Det hele går fint og den kører da, bevares, men der er simpelthen intet moment at hente mere imellem 1700-2200 rpm når man skifter gear. Den gamle motor havde intet problem i dette område til trods at den næsten har kørt 150,000 mere end den nye.

Når jeg kobler til kan jeg træde pedalen helt i bund og der sker intet, men efter lige godt 2 sek begynder den at vågne op, og det er pisse irriterende i bykørsel..

Anyway, har givet den en gang rens til systemet i håbet om der skete noget, men det er der desværre ikke..

Hva kan man ellers finde på at kigge på for at få at løse det problem?
Tak herfra!


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  I need power!!
  • #1   18. jan 2012 Har du lavet service på motoren?
    Har du nulstillet adaptionen i motorstyringen?
    Har du grundjusteret gasspjæld?


  • #2   18. jan 2012 Kæmpe service - tjek!
    Kilrem, tandrem, vandpumpe, tændrør, olie, oliefilter, luftfilter, bærekugler, kølervæske og sikkert lidt mere jeg har glemt.. Jo sprinklervæske!

    Nulstillingen har jeg aldrig tænkt over... (aldrig hørt om den)

    Gasspjæld har jeg ik set om kan justeres smiley


  • Marcus L
    Marcus L Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 353
    #3   18. jan 2012 Du kunne evt få den OBD-tunet. Du vil sandsynligvis ikke hente mere end et par HK og tilsvarende NM, men de kan glatte momentkurven ud, så du har mere moment ved lave omdrejninger, og derved undgår "huller".

    /Marcus


  • #4   18. jan 2012 På med computer og sid og leg lidt med det, normalt når strømmen har været taget fra eller et eller flere komponenter har været udskiftet, skal tingene grundjusteres smiley
    Evt. kontroller elektrodeafstanden på tændrørene, undersøg vaccumslanger, tændkabler, lambdasonder..
    Det jo ingen garanti at en motor fra en hugger er i tip-top stand, blot fordi den har gået få km.
    Den kan sagtens have stået på deres lager i flere år.


  • #5   18. jan 2012 Jamen så må jeg lige forbi og få den tjekket smiley jeg takker !

  • #6   18. jan 2012 kør forbi et autoværksted med en bosch-tester og få dem til at "nulstile" din motorstyring..

    Hvis der fx har været monteret noget t-hansen filter direkte på, i stedet for luftfilterkassen, har han/hun garanteret bare taget stikket af til luftmassemåleren - og så skyder alle 4'ere og A3'ere en 5-6 fejl - også på gasspjældet..

    der jeg vil hen er, at den garanteret får en forkert blanding smiley

    Kristian


Kommentér på:
I need power!!

Annonce