I need power!! {{forumTopicSubject}}
Kammerater! Ærede BG-Brugere og borgere i Danmark
- Så er den gal igen!
Har lige fået lagt en ny motor i min Golf 4, med den samme 1,6 motor dog meget mindre på km-tælleren. (fra en hugger)
Det hele går fint og den kører da, bevares, men der er simpelthen intet moment at hente mere imellem 1700-2200 rpm når man skifter gear. Den gamle motor havde intet problem i dette område til trods at den næsten har kørt 150,000 mere end den nye.
Når jeg kobler til kan jeg træde pedalen helt i bund og der sker intet, men efter lige godt 2 sek begynder den at vågne op, og det er pisse irriterende i bykørsel..
Anyway, har givet den en gang rens til systemet i håbet om der skete noget, men det er der desværre ikke..
Hva kan man ellers finde på at kigge på for at få at løse det problem?
Tak herfra!
okt 2004
Følger: 87 Følgere: 82 Biler: 9 Emner: 213 Svar: 8.533
Har du nulstillet adaptionen i motorstyringen?
Har du grundjusteret gasspjæld?
dec 2008
Følger: 31 Følgere: 31 Biler: 3 Emner: 39 Svar: 440
Kilrem, tandrem, vandpumpe, tændrør, olie, oliefilter, luftfilter, bærekugler, kølervæske og sikkert lidt mere jeg har glemt.. Jo sprinklervæske!
Nulstillingen har jeg aldrig tænkt over... (aldrig hørt om den)
Gasspjæld har jeg ik set om kan justeres
apr 2007
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 353
/Marcus
okt 2004
Følger: 87 Følgere: 82 Biler: 9 Emner: 213 Svar: 8.533
Evt. kontroller elektrodeafstanden på tændrørene, undersøg vaccumslanger, tændkabler, lambdasonder..
Det jo ingen garanti at en motor fra en hugger er i tip-top stand, blot fordi den har gået få km.
Den kan sagtens have stået på deres lager i flere år.
dec 2008
Følger: 31 Følgere: 31 Biler: 3 Emner: 39 Svar: 440
maj 2009
Følger: 14 Følgere: 13 Biler: 1 Emner: 18 Svar: 121
Hvis der fx har været monteret noget t-hansen filter direkte på, i stedet for luftfilterkassen, har han/hun garanteret bare taget stikket af til luftmassemåleren - og så skyder alle 4'ere og A3'ere en 5-6 fejl - også på gasspjældet..
der jeg vil hen er, at den garanteret får en forkert blanding
Kristian
I need power!!