{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.200 visninger | Oprettet:

Vaccum Centrallås på Golf3? {{forumTopicSubject}}

jeg har fundt ud af jeg har centrallås i golen smiley

men det viker ikke (det er jo golf) men jeg ville godt vide hvordan den bliver aktivert for jeg har ikke fåret nogen fjernberiting med til den og kan ikke finde noget om det

så skal de virke ved at man drejer nøglen eller på fjernbering håber i kan hjælpe

hilsen patrick

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift lås på hoveddør 1.000 kr.
  • Montering af bordplade i køkken 1.300 kr.
  • Skifte blæser i ovn 900 kr.
  • Samling af tre IKEA-skabe 1.500 kr.
  • Bil rengøring 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vaccum Centrallås på Golf3?
  • #1   20. jan 2012 De virker kun ved nøgle, du kan dog købe en boks som du sætter til din centrallås(med fjernbetjening self.) som får systemet til at tro du drejer nøglen.

• #2   20. jan 2012 okay smiley

har i en ide om hvad der måske kunne være galt for er ikke så meget inde i det stystem med vacum og pis og lort men det er ikke så vigtig at jeg vil køre til mekaninger med det men det kunne nu være meget sjovt at få til at vide

• #3   20. jan 2012 der skal vel side en "kontakt" der fortæller at nu skal den have noget strøm så den kan suge eller puste ?

eller er jeg helt galt på den

• #4   20. jan 2012 en af de dejlige ting de har de golf´er ... min kami viste hvorda nhan kunne åbne min vento uden nøgle. og uden det kunne ses på bilen...

• #5   20. jan 2012 hmm okay lyder ikke så pisse fed så er det da at håbe ikke alle ved det smiley

men hvordan bliver den aktivirer er det med vakum eller med strøm

• #6   20. jan 2012 Hej har det også selv i min golf 2'er og det er fandme noget værre lort. Men igen det er jo Vw = Vw DAS PROBLEM..

• #7   20. jan 2012 jaa jeg forstyder ldit jeg har købt den men kun lidt

for når den køre så køre det fanme godt og vw det skal ejg sku have igen men fanme ikke en 3

• #8   20. jan 2012 jamen jo en vw køre okay men der er fandme kun problemer med dem, også selv de nyere. Det eneste der er ved Vw og audi det er man betaler for mærket. Så heller en japaner, de holder sku 10gange bedre.

• #9   20. jan 2012 jeg er sku gald for tysker smiley jeg har næsten aldrig hørt om nogen der har problemr med nyre passerter og golf 4 men det kan godt være det bare er mig

• #10   20. jan 2012 okay. ror bare det er dig. smiley

• #11   20. jan 2012 hvis du har en ven der har en corolla AE101 så hør om du må låne den 2 dage. så ser du hvorfor jeg ikke gå tilbage til VW.. syntes VAG´s køre som en omgang frosne kartofler... gør dig en tjeneste og prøv nogle japaner i samme prisgruppe og alder og størrelse som de tysker du prøve køre.. sku jeg havde tysk bliver det. BMW, Opel, Mercedes og Porsche...

• #12   20. jan 2012 det må jeg lige have i tankerne når jeg skal ud og kigge på bil men det bliver forhåbenlig først om 2 år (vis den går i gemmen) og der skulle der gerne være en del nyre oveni er ved at være træt at gammel biler

men tilbage til den central lås ved i hvordan den aktivers om det er med strøm eller vakum alså hvad "fortæller" den at nu skal der ske noget

• #13   20. jan 2012 der er varcum styret. der er varkum på konstant. din varumpumpe kan være deffekt ellers er det en af slangerne

• #14   20. jan 2012 så det vil sige den skal suge hele tiden eller `?

• #15   20. jan 2012 Nej den suger vacum. Det jo derfor det hedder en vacum centrallås. Det jo den der går ind og låser døre osv. Når du trykker på den fjernbetjæner til centrallåsen så går pumpen igang og den låser døerne.

• #16   20. jan 2012 og nej den skal ikke suge hele tiden, KUn når du låser og låser op.

• #17   20. jan 2012 jeg har ikke nogen fjernbeteing til den

ja det ville jeg nemlig også men hvad fortæller den at jeg har nøglen i og dejer den en kontarkt alså el styret eller ved at lave noget tryk ?

• #18   21. jan 2012 Når nu at når du sætter nøglen i døren og drejer den så sender din dørlås strøm om i bagagerummet (under højre baglygte sidder der er vakuumpumpe) som så enten suger vakuum om der nu skal låses eller låses op, din opgave er så nu at finde ud af om der kommer strøm til din vakuumpumpe,

Du gør følgende

tager stikket af vakuumpumpen i bagagerummet, den sidder som beskrevet under højre baglygte inden i noget flamingo med et sort spændebånd rundt om, på selve stikket står der nogle numre, så tager du dit voltmeter frem.

Stik-ben 1 skal der gerne være konstant strøm (Altså + hele tiden)

Stik-ben 12 skulle der være tændingsplus på ( Når du sætter tænding på)

Stik-ben 7 og 10 er signal fra dørlåse kontakten, (dvs at når du drejer nøglen den ene vej skal dit voltmeter give udslag i det ene stik (7) Eller (10) og når du drejer nøglen den anden vej skal der være strøm i det andet stik.

Stik-ben 3 konstant stel (Altså - )

Hvis du har alt deromme som beskrevet og det stadig ikke virker kan der stadig være 2 muligheder

1 : din vakuumpumpe er simpelthen død, ud til huggeren og købe en ny.
    2 : du kan have en utæt vakuumslange et sted, men så vil du kunne høre at pumpen arbejer når du låser/låser op.

Og når du måler i stik-benene kan du enten vælge om du bruger et voltmeter, prøve lampe eller en diode med en ledning i begge enter.

Så når du måler stik-ben 1 skal der jo være konstant + så tager du den ene ledning fra din prøvelampe og lægger til - og den anden i stik-ben 1 så skal den lyse, og det samme med 12 7 og 10 når du så når til stik-ben 12 hvor der skal være minus i så kan du jo ikke lægge den til - så vil din lampe jo ikke lyse så lægger du den bare til stik-ben 1 så får den + så vil den lyse

Og når jeg nu siger du skal ligge din til - (stel) er det bare et eller andet sted på karossen, (hvor der IKKE er maling) for hele bilens karos har jeg forbindelse til dit batteri.

Puha held og lykke smiley

• #19   21. jan 2012 Ang fjernbetjening kan de købes som plug n play kit hos VW, mener det er Cobra der laver dem

• #20   22. jan 2012 http://www.net-import.dk/shop/fjernbetjent-c-laas-14c1.html

prøv at kigge her evt

• #21   22. jan 2012 jeg har ikke bruge for en fjernbetreing jeg kan godt overleve at skulle smide nøglen i smiley

Kommentér på:
Vaccum Centrallås på Golf3?

Annonce