{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.347 visninger | Oprettet:

Indstilling af karburator Kadett C {{forumTopicSubject}}

Hey

Min Kadett har gået helt perfekt siden jeg fik den indstillet hos en mekaniker, men de sidste par uger er den efterhånden begyndt at gå dårligere og dårligere. Den går ud hvis den står i tomgang, den er nede på 8 km/l og den trækker meget ujævnt.

Jeg har lidt skiftet platiner da min brors Kadett gjorde nøjagtig det samme, og det hjalp med nye platiner. Samtidig har vi skruet lidt på karburatoren, da de indstillinger mekanikeren lavede er væk - blandingsskrue osv. har skruet sig selv ud.

Problemet er nu, at motoren bliver i høje omdrejninger 2 sekunder efter jeg har koblet ud, og den holder ikke et fast omdrejningstal i tomgang, men kører op og ned. Den trækker stadig meget ujævnt når man kører, også når man bare skal holde en bestemt fart.

Er der nogen der ved hvad jeg skal skrue på, eller har nogle "standard" indstillinger til karburatoren på en helt alm. 1,2 N?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Indstilling af karburator Kadett C
  • #1   29. jan 2012 du skal jo bruge en co måler for at stille blandingen krrekt men hva med tænding/kamvinkel samt ventiler. min første c´er (R.I.P) havde det med at stille ventilerne for stramt så efter 8-10.000 km så kørte den dårligere og dårligere og til sidst kørte den faktisk kun på 3 cyl.

• #2   29. jan 2012 Jeg har ikke lige en CO måler til rådighed, så jeg må prøve at klare mig uden hvis jeg kan. Det er ikke sikkert tændingen er stillet rigtigt efter vi skiftede platiner, ventilerne kan jeg ikke svare for, men den har kørt helt jævnt og med 12 km/l indtil for 2-3 uger siden. Den går på alle cylindre (indtil videre ihvertfald), men det føles som om den er blevet lidt svagere efter vi rodede med den sidst. Er det ikke tegn på at platinerne ikke åbner nok?

• #3   29. jan 2012 jo det kan være en forkert indstillet kamvinkel. (åbnings tidspunkt for platin) men uden måle udstyr er det jo lidt svært at stille noget !!

• #4   29. jan 2012 Det har du helt ret i, jeg tænkte bare på om der var en tommelfingerregel for indstilling. Men selvfølgelig skal man have måleudstyr hvis det skal være helt 100% efter bogen. Jeg tror bare den skal en tur omkring mekanikeren igen.

Kommentér på:
Indstilling af karburator Kadett C

Annonce