{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
594 visninger | Oprettet:

E36 mærkelig motor gang ? HJÆLP HASTER {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Her til morges da jeg skulle afsted og startede bilen som så hoppede i tomgang, hvor jeg straks troede at det nok var nogle af disse ting :
Tændrør tædning (generalt noget strøm)
Toppakning

Men efter 4-5 min gik den stabilt igen, hvilket var underligt og trak som den skulle ingen problemer.

Kl 14. da jeg skulle bruge bilen igen altså den har nu stået stille siden kl 08 til 14, hvor jeg starter den og nøjagtig det samme sker, dog begynder den nu at ryge nede ved manifolden/hjørnet af blokken mod kabinen og jeg kan ikke rigtig se deromme hvad der sker.

Den larmer ikke men lyder som om den går på 3 cyl, har dog tjekket efter med at pille en af tændrør kabler af ofr at hører forskel men der skifter den for alvor lyd hvilket betyder at det ikke er tændrør eller noglet med cylle at gører.

Opdager så at der mulighvis kan være pakningen på manifolden/blokken der er tæt men kan det virkelig være at den laver så meget lort ved ens bil ?

Bilen brøler ikke som en utæt udstødning plejer at gører den er helt normal ud over den ryger deromme fra og kan se på isolationen som sider på konstuktionen af den har klattet/spyttet lidt ud der.

Igår kørte bilen upåklageligt dog brugte den væsenligt mere benz fra odense til århus . TAK

LÆS HELE TEKSEN!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  E36 mærkelig motor gang ? HJÆLP HASTER
  • #1   30. jan 2012 Hvis den bruger væsenligt mere benzin kunne det godt tyde på at motorstyringen er gået i nødprogram pga af en elektrisk fejl, få evt udført en fejludlæsning på bilen hos en mekaniker der er meget nemmere end at udskifte alt fra a-z inden man finder fejlen.

• #2   30. jan 2012 Jeg tror ikke det er motorstyringen desværre,. Den brugte halv tank fra odense til århus med store 17x7.5 hjul 3 personer og fyld bagagerum ovenikøbet var vejrforholdet af h til igår. Men et klogt bud på hvis det var tilfældet.

andrer ?

• #3   30. jan 2012 hvis du har mulighed for det så tjek kompressionën og en lækage måling..
    så kan du høre om det er en utæt toppakning eller en ventil som måske hænger eller er slidt...
    tror dog ikke på helt på det sidste da det forsvinder igen..

• #4   30. jan 2012 Det er bare fordi at jeg er nu fattig studerende og ikke har råd til alt det der, men kunne være rart at få konkluderet fejlen.

Mener at jeg så fugt væske som pippede ud ved siden af manifolden der hvor den er skruget op i blokken, og gav jeg den lidt gas så sprøjtede det næsten ud, om det er kondens , vand eller olie tør jeg ikke sige, det er nok også det som får den til at ryge at inten olie eller vand rammer udstødningen som så er brand varm og dermed fordamper det i form af røg.

Men hvis det nu er pakningen på manifolden, burde den så ikke larme som en traktor nærmest da den så er utæt ?
    Og hvis den så er utæt så mister den sin kompression i motor og giver dermed så den ujævne motorgang ?

ELLER skyder jeg TOTAL ved siden af smiley

Kommentér på:
E36 mærkelig motor gang ? HJÆLP HASTER

Annonce