E36 mærkelig motor gang ? HJÆLP HASTER {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Her til morges da jeg skulle afsted og startede bilen som så hoppede i tomgang, hvor jeg straks troede at det nok var nogle af disse ting :
Tændrør tædning (generalt noget strøm)
Toppakning
Men efter 4-5 min gik den stabilt igen, hvilket var underligt og trak som den skulle ingen problemer.
Kl 14. da jeg skulle bruge bilen igen altså den har nu stået stille siden kl 08 til 14, hvor jeg starter den og nøjagtig det samme sker, dog begynder den nu at ryge nede ved manifolden/hjørnet af blokken mod kabinen og jeg kan ikke rigtig se deromme hvad der sker.
Den larmer ikke men lyder som om den går på 3 cyl, har dog tjekket efter med at pille en af tændrør kabler af ofr at hører forskel men der skifter den for alvor lyd hvilket betyder at det ikke er tændrør eller noglet med cylle at gører.
Opdager så at der mulighvis kan være pakningen på manifolden/blokken der er tæt men kan det virkelig være at den laver så meget lort ved ens bil ?
Bilen brøler ikke som en utæt udstødning plejer at gører den er helt normal ud over den ryger deromme fra og kan se på isolationen som sider på konstuktionen af den har klattet/spyttet lidt ud der.
Igår kørte bilen upåklageligt dog brugte den væsenligt mere benz fra odense til århus . TAK
LÆS HELE TEKSEN!!
jul 2003
Følger: 21 Følgere: 19 Biler: 4 Emner: 47 Svar: 3.480
aug 2008
Følger: 33 Følgere: 133 Emner: 272 Svar: 1.697
andrer ?
dec 2008
Følger: 16 Følgere: 16 Biler: 4 Emner: 34 Svar: 548
så kan du høre om det er en utæt toppakning eller en ventil som måske hænger eller er slidt...
tror dog ikke på helt på det sidste da det forsvinder igen..
aug 2008
Følger: 33 Følgere: 133 Emner: 272 Svar: 1.697
Mener at jeg så fugt væske som pippede ud ved siden af manifolden der hvor den er skruget op i blokken, og gav jeg den lidt gas så sprøjtede det næsten ud, om det er kondens , vand eller olie tør jeg ikke sige, det er nok også det som får den til at ryge at inten olie eller vand rammer udstødningen som så er brand varm og dermed fordamper det i form af røg.
Men hvis det nu er pakningen på manifolden, burde den så ikke larme som en traktor nærmest da den så er utæt ?
Og hvis den så er utæt så mister den sin kompression i motor og giver dermed så den ujævne motorgang ?
ELLER skyder jeg TOTAL ved siden af
E36 mærkelig motor gang ? HJÆLP HASTER