{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.470 visninger | Oprettet:

Trækvogn med generator {{forumTopicSubject}}

Halløjsa BG

Jeg skal igang med at bygge en trækvogn til min knallert, da gutterne og jeg skal på knallert tur smiley

Der skal i denne vogn befinde sig et anlæg så der kan være lidt musik til vejen smiley
Udfordringen ligger nu i følgende, at få gearingen til at passe så generatoren faktisk kommer til at lade på batteriet og samtidig.. er der nogen der ved hvor mange omdrejninger den skal køre med? og om det overhovedet er muligt smiley

På forhånd tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Trækvogn med generator
  • #2   1. feb 2012 Jamen det er jo akslen fra trækvognen smiley Så det er mere at finde den rette gearing... og stadig så den er til at trække smiley

Men skal der lader rellé på osv smiley ?

• #3   2. feb 2012 jeg tror bare at du skal lave gearingen så høj som over hoved mugligt. da den aksel neppe kommer i nærheden, af samme omd. som en bil motor. jeg tviler på at du kan få det til at virke. da det jo er begrænset hvor meget kraft en knallert har.

• #4   2. feb 2012 Bo smiley Er enig smiley

Men det kunne være fed smiley Hehe Men et 53 tands hjul på akslen smiley Og 12 på generatoren smiley Mon ikke den kan slæbe det rundt smiley Hjulet er omkring 15-16" tror jeg smiley

Omvendt er det også bare nederen at bruge en masse penge på materialer og så det SLET ikke virker smiley

• #5   2. feb 2012 der jo en del modstand i en generator når den begynder at lade. jeg byggede engang en ganerator på en 3,5 hk plæneklepper motor. men hvis der var et stor forbug af strøm, så døde motoren. det vil sige at en generator kan æde mere end 3,5 hk.

• #6   2. feb 2012 ja okay

Men så vil den i princippet virke som bremse på den hjul den er sat til på trækvognen smiley

Men ville jo have et batteri imellem generatoren og anlægget smiley

• #7   2. feb 2012 ja jeg tror også at den vil komme til at virke som en bremse

• #8   2. feb 2012 lav en aksel som er en lang aksel på vognen. Så slipper du for bremse effekten på det ene hjul og får det fordelt ud på begge hjul. Så henter du en gammel mauntain bike på genbrugen med 21 udvendige gear og svejser de store tandhjul på trailer akslen og de små på generator remskiven og et beslag til gearskifteren. Og så har du en gearing.

Om du her omdrejninger nok har jeg ikke lige regnet på.

• #9   2. feb 2012 Du er klar over at de fleste knallerter faktisk laver strøm????

Nu ved jeg så ikke om det er en gammel maxi, velo eller en nyere scooter i skal afsted på, men nogle scootere laver jo faktisk 12 volt. Så hcis man får trukket en ledning med et stik imellem, så kan det måske kobles til og fra ligesom en rigtig trailer på en bil?? Hvor og hvordan det skal laves er jeg ikke så meget inde i. Men jeg kan selvfølgelig godt følge dig i at det ville være sjovt/smart med en generator og et separat batteri, så det kan spille uden kværnen kører... smiley

• #10   2. feb 2012 Asger... jeg synes umiddelbart det lyder lidt bøvlet smiley

Thomas: Det er en gammel vespa bravo der skal slæbe det smiley Så tror det bliver noget med en generator smiley

• #11   2. feb 2012 Bøvl eller ej. Det koster spas og lave noget sjov hehe har været med at bygge en roterende gril på den måde. Der kunne den køre alt fra meget langsomt til så hurtigt at kødet faldt af benene og blev fordelt i hele nabolaget HEHEHE

Kommentér på:
Trækvogn med generator

Annonce