{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.683 visninger | Oprettet:

Karburator flange ødelagt efter 1 uge ? :S {{forumTopicSubject}}

hej bg,

jeg har et problem med min golf 2, 1,6 benz.

da jeg købte bilen for 1 måned siden, kørte den fint, men her for 2 uger siden, blev karburator flangen utæt. så den selv tog gas. så fik jeg en ny fra Thansen, den kørte igen, men allerede efter 1 uge igen, flækkede den igen?, og gik så op med den gamle og fik en ny gratis. satte den nye på, og nu efter en uge, er den flækket igen.

Hvad kan fejlen være?
- evt fordi min bil er sænket meget, så den er rigtig stiv, så den hopper en del når jeg kører over bump.?

-der manger den slange fra Udstødnings skjoldet og op til luftfiteret, så der kommer lidt varm luft ind i motoren i stedet for iskold. ( mente ikke selv det burde være det, men hvis nu der sad nogle kloge hoveder der ude som kunne forklare hvad den gør godt for. )

Skal siges, at hver gang jeg skal ud og kører i den, får den lov at stå til den er drift varm.

Karburator Flange:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=6455036904&n=1041232559&pn=1040821006

Tusind mange tak på forhånd.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fældning af træ 1.200 kr.
  • Udskiftning af ventil i toiletcisterne 600 kr.
  • Ordne gulvplaceret Ifö- toilet, der løber 900 kr.
  • Dryp fra vand rør i badeværelse 1.200 kr.
  • HHjælp til at samle et PAX/forsand garderobeskab 200x60x236 1.700 kr.
  • Relæet i eltavlen slår fra når Vaskemaskike starter 840 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Karburator flange ødelagt efter 1 uge ? :S
  • #1   5. feb 2012 Den slange fra udstødning, er bare for den bliver hurtigere varm bilen, men grunden til den går i stykker er ikke pga bilen er stiv, men bare fordi kvaliteten er for dårlig

• #2   5. feb 2012 Jeg har lavet samme nummer...

Mange af de uoriginale flager er en smule tyndere end de originale.. Så når du spænder skruerne ned i den øverste del, går de ned og trykker på den nederste plade så du strækker flangen væsentligt!

Du kan slibe af skruerne eller købe en original flange )

• #3   5. feb 2012 kør i bilen med det samme istedet for at vente til den er driftsvarm...

Lyder som om bilen skyder tilbage i karburatoren.
    Så smut på værksted med den, og få den tjekket, så skulle du gerne have en flange der holder mere end en uge.

• #4   5. feb 2012 Det med for lange skruer, fik jeg også lige afvide af en ven smiley det må prøves smiley

Hvor kan jeg ellers købe en flange, der vil holde ? smiley end i Tsvansen smiley

Har FTZ sådan en ? får nemlig sindsyg rabat der ;P

• #5   5. feb 2012 ftz har den... men den er faktisk ikke ret meget dyrer ved vw.. og den duer..

Jeg tror at jeg gav 100kr mere... og så holdte den resten af bilens tid

• #6   5. feb 2012 Thansen

Kina gummi og dansk klima

Det sprækker det samme
    Gør deres manchetter på styre bærekugler

• #7   5. feb 2012 Det kan jo være at du også har noget der gør at din kabu sidder i spænd...

Men forstår slet ikke at du skriver T-Svansen, hvi du kan få "sindsyg" rabat ved ftz.. for så kunne du jo få det endnu billigere, å forstår slet ikke at du skal nedgøre T-Hansen overhovedet, når du nu har fået et bud med for lange skruer..... ;-))

• #8   5. feb 2012 Hvis du nu køber en flance af ordentlig kvalitet, så er du ovre det problem.
    Ftz har den, den koster 188 kr + moms.

• #9   5. feb 2012 hvis du får maximal rabat ved FTZ får du den til 118,50 + Moms.

• #10   5. feb 2012 uf det lyder godt alt det i har skrevet, var lige i thansen, og kunne ikke få pengene tilbage, men kunne få en ny.. så må prøve det med at lave skruerne så de passer smiley

og hvis den så går i stykker, må jeg købe en hos FTZ.
    og til jer der ikke forstår hvorfor jeg købte det i thansen. er fordi det skete sidste lørdag, og der havde ftz lukket på det tidspunkt, og havde akut brug for bilen søndag. så måtte købe den i thansen.

Men mange tusind tak for de mange svar. vil håbe det virker det med skruerne. så jeg kan blive lidt stolt af thansen smiley

• #11   5. feb 2012 Det kan ikke betale sig at købe reservedele til en golf 2'er i thansen, de er alligevel så billige.
    så køb noget originalt.

• #12   5. feb 2012 der findes ikke "sindsyg rabat" kun totalt overpris. de sælger jo ik noget de ikke kan tjene på så det viser bare hvor sindsygt det er prissat normalt.

det var lidt offtopic, sorry. = )

• #13   5. feb 2012 Har selv været ude for præcis det samme med min.

Start med at køb en flange hos VW, Thansen´s kan ikke holde. Og så vil jeg anbefale at du går alle dine vakumslanger efter og får justeret motoren rigtigt ind, en lille "backfire" med lukket gasspjæld kan sagtens skyde flangen i stykker.

• #14   5. feb 2012 BG's vrede villy. er du sikker på det ? giver dem et sidste forsøg, og så tager jeg der op og brokker mig hvis den går til. og så vil jeg sku have de penge tilbage smiley

• #15   5. feb 2012 Michael G

Nu anbefaler du VW.. men er det ikke også et generelt problem med de flanger på VW,, så de kan jo heller ikke holde.... ;-))

• #16   5. feb 2012 Buggi Boy>> Ved ikke... Den jeg skiftede var 11 år gammel... Det synes jeg sgu ik rigtigt man kan klage over smiley

Hvor mange andre biler har ikke fået en pakning her og der ved den alder?

• #17   5. feb 2012 Ham X

Men stadigvæk, så er det noget man læser om dagligt hver gang der et problem med en VW....

• #18   5. feb 2012 Det er meget muligt... Men hvor mange VAG motorer er der ikke også på markedet i div, seat, vw, audi og skoda? smiley

De er vel over 20 år gamle de første af de flanger der... Og der er vel ikke nogle der er under 12 år i hvert fald...

Så de er da nok ved at være skiftet nogle gange allesammen smiley

Desuden er det både en super nem og billig del at skifte så det er vel ik anderledes end så meget andet på andre biler?

Altså de fleste OHC opeler skulle også have knast sæt engang... smiley

• #19   6. feb 2012 Korrekt men det er stadigvæk ikke laver bedre og fejlen er der jo.. det kan man jo ikke komme uden om.... ;-))

• #20   13. feb 2015 Nu kradser jeg lige op i et gammelt emne her hvis det er okay smiley

Hvordan vil motoren gå hvis det er den flange det er galt med? smiley

Kommentér på:
Karburator flange ødelagt efter 1 uge ? :S

Annonce