Nissan X-trail Hjælpp {{forumTopicSubject}}
Jeg har et kæmpeproblem som driver min nissan reparatør til vanvid. Bilen er en 2,2 diesel fra 2006 og følgende fejl er opstået inden for de sidste par år.
For ca 3 år side startede det med at bilen, uanset hastigheden kunne finde på at sætte ud på de måde at den ligesom kørte ned i tomgang, også når jeg trykkede speederen længere ned kunne den ikke tage omdrejninger.( det skete ca hver 2 måned,så det var ikke så tit)
Når jeg slap speederen og trykkkede igen, kørte den normalt. I denne her uge og for 14 dage siden er det blevet værre da jeg nu ikkke kune nøjes med at slippe spederen me skullle stoppe motoren og starte igen. Derefter var problemet væk. Det er lighegyldig om jeg kører 30 eller 180. Motoren reagerer hurtigt når jeg trykke på speederen.
Nissan mente først at det måske var et pot. meter nede i spederen men så skulle fejle jo vise sig ved samme hastighed hvergang. De var også inde på at det måske var pumpen, men det tror jeg ikke selv på da den jo kører upåklagelig, når den kører.
Jeg kan heller ikke helt forstå at jeg her i verden, skulle være den første med dette problem.
Da fejlen er periodisk er det ikke muligt at måle noget på motorudlæsningen siger min mekanikker.
Det må være noget elektrisk
okt 2007
Følgere: 79 Biler: 17 Emner: 185 Svar: 15.201
okt 2007
Følgere: 79 Biler: 17 Emner: 185 Svar: 15.201
så længe du ikke har haft nogen motorlampe tændt, tror jeg du skal lede efter en "mekanisk" fejl, jeg ville starte med dyser, få dem rykket op alle 4 og testet hos en prof. Det gør vi konsekvnet med diesel biler der har disse symptomer..
derefter EGR ventil der hænger / diesel pumpe.
maj 2005
Følger: 43 Følgere: 43 Biler: 3 Emner: 181 Svar: 502
feb 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
feb 2012
Nu er fejlen jo periodisk og derfor er den svær at finde.
Jeg villle selv tro, at hvis det havde været pumpen så skulle det jo nok havde vist sig som noget permanent når det nu startede for 3 år siden.
Jeg erkender blankt at jeg ikke selv har fprstand på disse her dele, men som gammel elktrikker, vil man jo gerne søge en logisk forklaring
vh
Poul
dec 2003
Følger: 16 Følgere: 16 Biler: 2 Emner: 2 Svar: 1
feb 2012
maj 2021
Svar: 1
Nissan X-trail Hjælpp