{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
763 visninger | Oprettet:

VW TDI motorlyd, dæmpes? {{forumTopicSubject}}

Vores 3bg står og skal have tandrem plus tilbehør. Jeg har hørt snak om at man med fordel kan skifte mere end det påkrævede omkring multiremmen, for at få en mere blød motorgang. Vores lyder, som mange andre gamle tdi'ere, lidt som en traktor. Den kører fint og jævnt, men lyden er altså ikke så smooth som man kunne ønske sig. Jeg har hørt andre biler af samme type som går væsentlig "pænere" end vores. Er der noget om påstanden, kan man skifte noget svingningsdæmper/remstrammer til en given type for at få den til at lyde pænere? Bilen er vedligeholdt løbende efter foreskrifterne, men lidt forkælelse kunne måske gi det sidste

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  VW TDI motorlyd, dæmpes?
  • #1   6. feb 2012 kan være friløbshjulet på genaratoren der sider fast og/eller en defekt remstremmer.

• #2   6. feb 2012 Jeg havde tænkt at bestille "friløbsremskive" ved generator, men er i tvivl om dæmperen, er der km/år service interval på den? Prisen gør lidt ondt, så hvis "de kloge" siger den ikke skal skiftes, så springer jeg gerne over der. Omvendt skal den naturligvis skiftes hvis der er grund til det...

• #3   6. feb 2012 Jeg skiftede strammeren og fik i et kort stykke tid en bedre motorlyd, men efter ca 20.000km viste det sig at det nok hele tiden har været svinghjulet der var "på vej"

Efter svinghjulsskift er den igen helt lydsvag.

• #4   6. feb 2012 Den har for nylig fået kobling og svighjul, uden nogen forskel på lyden. Det var en skive der var knækket ved udrykkerlejet så den ikke ku koble ud, men jeg valgte at skifte det hele da jeg alligevel var derinde...

• #5   6. feb 2012 Ellers smid en stak nye ventilløftere i den, nu kender jeg ikke lyden din bil laver, men på min polo tdi var det uden tvivl dem det var galt med.

• #6   6. feb 2012 Den har bare meget diesel "knakken", lyder hård, eller går tungt om man vil. Den kører ellers fint, men kunne man få den til at lyde mere "blød" var det et hit.

Kommentér på:
VW TDI motorlyd, dæmpes?

Annonce