{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.492 visninger | Oprettet:

golf 3 tdi opførsig mærligt {{forumTopicSubject}}

hej så er den gal igen med den kære golf :S

problem nr 1.

Den hakker helt vildt til tider og mister meget diesel det vil sige en halv tank på 245 km smiley

det vil sige jeg kan sagtens køre 20 km unden noget, og andre gange kan den dårligt nok tage gassen. Men dog heller ingen start problemer overhovedet det kommer og går som solen skinder det er det der forvirre mig.

Det jeg har prøvet er at skifte de retur slanger der går fra dyserne, og det hjalp kortvarigt, men så begyndte det igen. Har prøvet og køre dyserens igennem men lige lidt hjalp.. Det så har jeg prøvet og tage en lille beholder og tage slangerne direkte fra en dunk til pumpen uden om dieselfilteret det hjalp heller ikke smiley hvad kan der være galt der ? kan det være en løs forbindelse et sted med strømmen

problem nr 2.

Forvarmen blinker og har mistet meget træk kraft ligesom turboen er stået af. Det skal lige sige det begyndte den på efter vi hade været inde på tanken.

Spørsmål til jer:

Jeg har en lille boks med to slanger tilsluttet, den sider over bag luftfiltert kan den være skyld i alt det her?
Eller har i nogen andre forslag til hvad der kan være galt jeg er helt på bar bund.

skal lige siges det er en golf 3 tdi 1994 236xxx

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  golf 3 tdi opførsig mærligt
  • #1   17. feb 2012 Muligvis luftmængdemåler, og n73 ventil

• #2   17. feb 2012 hvis du køre med tunings box riv lortet af de kan være skyld i at pumpen gør mærkeligt..ellers er det din pumpe der er ved at være træt..de kan renses der har jeg en kontakt der kan lave hvis det er...

• #3   17. feb 2012 bmx power har du en måde jeg kan få det udelukket på hvad der kan være galt og den n75 ventil hvor sider den og hvad gør den

michael j har du nogen måde jeg kan være sikker på det er det der er galt for dne hakket men kun en gang i mellem det er det jeg ikke kan få til at passe

• #4   17. feb 2012 tester på også se om indsprøjtnings tidspunktet er mærkeligt ..men du skal også være opmærksom på at krumtaphjulet til tandremen kan rive notten på krumtappen i stykker så køre den ligesom pumpen er færdig ,,,,

• #5   17. feb 2012 jeg er sikker på at computerne vil sige nogen sjovt tal angånde indsprøtings tidspunkt for det køre efter mikro meter over tandremen ikke efter computer smiley

• #6   17. feb 2012 michael J
    Nej en pumpe kan ikke renses hvis den er ved at være træt, så skal den renoveres.

patrick W
    mht. den køre skidt nogle gange tyder på luft i brændstoffet, på med nyt brændstoffilter, og kontroler der ikke er frigang/slør i speederarmen på pumpen, der har de det med at blive utætte.

Når forvarmeren blinker, er det ofte bremselyskontakten der ikke dur, kontroler den. (se om der er bremselys på) smiley

• #7   17. feb 2012 r.b

jeg har kigget efter luft men der er igenting i de klar slanger men mit retur løb render ind i pumpen før det render tilbage ind i filteret og jeg har prøvet og gå uden om filteret kun fra beholder til slange og der gør den det stadig

ang speederarmen så har jeg ikke nogen speederarm på jeg har tre ledinger derfor har jeg tænke på om det kunne være en elektrisk fejl

• #8   17. feb 2012 Hvis det er en 1,9 AAZ motor, ved jeg at turboen skal renoverers for hver 250.000 km. Kender ikke service-intervallet for andre motore hos vw. Tjek lige om turboen er ved at dø. SLUK BILEN afmonter indsugningsslangen. Ind med en finger og mærk om der er slør i møllen. Er der den mindste millimeter skal du ha set til den. HUSK AT GØRE DET MENS BILEN ER SLUKKET - ellers mister du en finger.

Hvad med filtrene - diesel, olie og luftfilter - hvornår er de sidst skiftet ?

Hvad med alle dine vaccumslanger - hvornår er de skiftet? Skift dem først som sidst - de er min største mistanke.

Ellers er en timeløn hos en diesel-elektro givet rigtig godt ud for en justering og lille service.

• #9   17. feb 2012 da SQUIRREL - gode nødder haves _

jeg ved ikke lige motor koden på den men det er en 90 hk men må lige prøve og se om jeg kan få nogen finger der ned men der ser ikke ud til at være meget plas må jeg nu nok sige

jamen den har fåret lavet servis ved 220xxx km hvor alt er skifte og diesel filter er skifte siste efter år og jeg har også prøver og springe den over men det hjalp ikke noget så er næsten sikker på det ikke er det

men den er stoppe med at hakke lige midertide men nu lyder den som en rigtig rigtig gammel varvong og slet igen træk i den og jeg har tage slangerne af dem der går ned til intercolerne og der puste tuboen lidt (tomgang) så den køre da rundt om ikke andet

jamen jeg har 1000 slanger der render rudt i hele motoren fra alt muligt mærlig men igen ser slitte eller brute ud

men min bremselyskontrakt virker findt men den blinker stadi ??

jeg er helt på bar bund her

• #10   17. feb 2012 da SQUIRREL - gode nødder haves

Du kan ikke vurdere udelukkende ud fra din egen erfaring, fordi turboerne på 90 hk tdi skal ikke renoveres for hver 250000km !! Det kommer helt an på køre stil osv.

Synes du skal undlade at udtale dig om noget, du ikke har det mindste forstand på.

• #11   17. feb 2012 Jeg har ikke på noget som helst tidspunkt sagt, jeg viste hvor tit en turbo på en 90 HK skulle serviceres.. jeg har - hvilket jeg også udtrykkeligt har gjort opmærksom på - udtalt mig om den AAZ motor jeg har erfaring med. Serviceintervallet på de 250.000 fik jeg at vide, hos min lokale VW værksted, da min egen turbo døde. Jeg går ud fra, at de ved hvad de taler om... eller??

Jeg blev ligeledes gjort opmærksom på, at jeg skulle huske at overholde serviceintervallerne på min turbo, da jeg købte en ny turbo hos midtjysk cylinderservice - går ligeledes ud fra, at de også ved hvad de taler om - eller??

Men - Rasmus R - hvad har du selv at have din påstand i?? har du et link der indikere, at der ikke er faste serviceintervaller på turboer, ser jeg det gerne...

• #12   17. feb 2012 Nap lige et billed af dit motorrum, så man kan se hvad maskine der er i smiley

Der er også nogle 1.9 TDI modeller hvor dyserne sidder gemt inde under topdækslet, og der går der en lille kabelbro inde under, hvor ledningerne faktisk sidder under topdækslet, og de skal skiftes i ny og næ.

• #13   17. feb 2012 det må lige blive i morgen når det er lyst smiley

Kommentér på:
golf 3 tdi opførsig mærligt

Annonce