golf 3 tdi opførsig mærligt {{forumTopicSubject}}
hej så er den gal igen med den kære golf :S
problem nr 1.
Den hakker helt vildt til tider og mister meget diesel det vil sige en halv tank på 245 km
det vil sige jeg kan sagtens køre 20 km unden noget, og andre gange kan den dårligt nok tage gassen. Men dog heller ingen start problemer overhovedet det kommer og går som solen skinder det er det der forvirre mig.
Det jeg har prøvet er at skifte de retur slanger der går fra dyserne, og det hjalp kortvarigt, men så begyndte det igen. Har prøvet og køre dyserens igennem men lige lidt hjalp.. Det så har jeg prøvet og tage en lille beholder og tage slangerne direkte fra en dunk til pumpen uden om dieselfilteret det hjalp heller ikke
hvad kan der være galt der ? kan det være en løs forbindelse et sted med strømmen
problem nr 2.
Forvarmen blinker og har mistet meget træk kraft ligesom turboen er stået af. Det skal lige sige det begyndte den på efter vi hade været inde på tanken.
Spørsmål til jer:
Jeg har en lille boks med to slanger tilsluttet, den sider over bag luftfiltert kan den være skyld i alt det her?
Eller har i nogen andre forslag til hvad der kan være galt jeg er helt på bar bund.
skal lige siges det er en golf 3 tdi 1994 236xxx
okt 2006
Følger: 72 Følgere: 74 Biler: 2 Svar: 786
maj 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 1 Svar: 287
okt 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 3 Emner: 22 Svar: 57
michael j har du nogen måde jeg kan være sikker på det er det der er galt for dne hakket men kun en gang i mellem det er det jeg ikke kan få til at passe
maj 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 1 Svar: 287
okt 2008
apr 2003
Følger: 54 Følgere: 60 Biler: 9 Emner: 58 Svar: 2.861
Nej en pumpe kan ikke renses hvis den er ved at være træt, så skal den renoveres.
patrick W
mht. den køre skidt nogle gange tyder på luft i brændstoffet, på med nyt brændstoffilter, og kontroler der ikke er frigang/slør i speederarmen på pumpen, der har de det med at blive utætte.
Når forvarmeren blinker, er det ofte bremselyskontakten der ikke dur, kontroler den. (se om der er bremselys på)
okt 2008
jeg har kigget efter luft men der er igenting i de klar slanger men mit retur løb render ind i pumpen før det render tilbage ind i filteret og jeg har prøvet og gå uden om filteret kun fra beholder til slange og der gør den det stadig
ang speederarmen så har jeg ikke nogen speederarm på jeg har tre ledinger derfor har jeg tænke på om det kunne være en elektrisk fejl
maj 2005
Følger: 25 Følgere: 33 Biler: 6 Emner: 649 Svar: 8.733
Hvad med filtrene - diesel, olie og luftfilter - hvornår er de sidst skiftet ?
Hvad med alle dine vaccumslanger - hvornår er de skiftet? Skift dem først som sidst - de er min største mistanke.
Ellers er en timeløn hos en diesel-elektro givet rigtig godt ud for en justering og lille service.
okt 2008
jeg ved ikke lige motor koden på den men det er en 90 hk men må lige prøve og se om jeg kan få nogen finger der ned men der ser ikke ud til at være meget plas må jeg nu nok sige
jamen den har fåret lavet servis ved 220xxx km hvor alt er skifte og diesel filter er skifte siste efter år og jeg har også prøver og springe den over men det hjalp ikke noget så er næsten sikker på det ikke er det
men den er stoppe med at hakke lige midertide men nu lyder den som en rigtig rigtig gammel varvong og slet igen træk i den og jeg har tage slangerne af dem der går ned til intercolerne og der puste tuboen lidt (tomgang) så den køre da rundt om ikke andet
jamen jeg har 1000 slanger der render rudt i hele motoren fra alt muligt mærlig men igen ser slitte eller brute ud
men min bremselyskontrakt virker findt men den blinker stadi ??
jeg er helt på bar bund her
apr 2005
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 28 Svar: 460
Du kan ikke vurdere udelukkende ud fra din egen erfaring, fordi turboerne på 90 hk tdi skal ikke renoveres for hver 250000km !! Det kommer helt an på køre stil osv.
Synes du skal undlade at udtale dig om noget, du ikke har det mindste forstand på.
maj 2005
Følger: 25 Følgere: 33 Biler: 6 Emner: 649 Svar: 8.733
Jeg blev ligeledes gjort opmærksom på, at jeg skulle huske at overholde serviceintervallerne på min turbo, da jeg købte en ny turbo hos midtjysk cylinderservice - går ligeledes ud fra, at de også ved hvad de taler om - eller??
Men - Rasmus R - hvad har du selv at have din påstand i?? har du et link der indikere, at der ikke er faste serviceintervaller på turboer, ser jeg det gerne...
apr 2003
Følger: 54 Følgere: 60 Biler: 9 Emner: 58 Svar: 2.861
Der er også nogle 1.9 TDI modeller hvor dyserne sidder gemt inde under topdækslet, og der går der en lille kabelbro inde under, hvor ledningerne faktisk sidder under topdækslet, og de skal skiftes i ny og næ.
okt 2008
golf 3 tdi opførsig mærligt