Udskiftning af støddæmper & fjeder på Vectra C {{forumTopicSubject}}
Hej alle,
Jeg kan godt tænke mig at skifte støddæmper og fjeder hele vejen i gennem på min VectrC 2.2 DTi, og så har jeg nogle spørgsmål om det.
1: Er det ikke bedst at skifte både fjeder og støddæmper? Jeg ved at støddæmper skal skiftes men fjeder fejler indtil videre ikke noget
2: Er der andre små dele man også skal skiftes i samme tid? lejer/ bøsning og alt sådan noget?
3: Og den klassisk spørgsmål og de skal være gas eller olie? jeg har slet ikke forstand på det, men jeg ved at jeg har brug komfort og der kommer ikke nogle sport halløj eller sænkning sæt osv.
Jeg takker på forhånd for jeres hjælp
feb 2008
Følger: 32 Følgere: 34 Biler: 4 Emner: 92 Svar: 995
Hvis du ønsker komfort så kan du med fordel vælge olie som den også har std. Du kan overveje og skifte dine "kødben" stabilisatorled nu hvor du alligevel har det af. Der kan være slør i.
Husk og få den 4-hjulsudmålt bagefter så rattet sidder lige og du ikke slider dine dæk unødvendigt.
okt 2007
Følgere: 79 Biler: 17 Emner: 185 Svar: 15.201
men eftersom fjedrene knækket som kims chips på vectra ville jeg nok bare montere et sæt 40mm sænkning, du skal iværtfalde ikke spilde penge på org fjedre de holder max 2 år af gangen
jun 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 960
Mark P " GSI 16v ": De er faktisk allerede skiftet..
B4NDIT: Idet er at jeg slet ikke vil sænke bilen!
Jeg har derfor kigget på gas Monroe Original ...
og mht. til fjeder tænker jeg mere på om man lige så godt kan skifte dem når man alligevel har skilt bilen ad, de vil jo ikke holde ret lang...!
Udskiftning af støddæmper & fjeder på Vectra C