{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.064 visninger | Oprettet:

Opel Meriva 1,7 CDTI {{forumTopicSubject}}

Hej Folkens.

Jeg har købt mig en Opel Meriva 1,7 CDTI årg 04. Ved pæn kørsel kan jeg kun få den til at gå omkring 13-15 km/l. Den er oplyst til 18,9 km/l .. Er der nogen der ved, hvad årsagen kan være og, hvordan jeg kan få den til at gå lidt mere?

Min tanke er, at den måske skal have en ny gang olie + filter, og eventuelt havde hældt en gang adjektiver i for at rense dyserne på motoren da de muligvis kunne være sodet til?

Håber der er nogle der kan være mig behjælpelige.

Mvh. Tim Madsen

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opel Meriva 1,7 CDTI
  • #1   20. feb 2012 Lad nu være med at se på de oplyste tal, de er lavet i et laboratorie, og her om vinteren går den let 1-2 km kortere end den gør om sommeren. Det der virker helt normalt.

• #2   20. feb 2012 Det er jo så også 5-6 km/l mindre den går.. Jeg er udemærket klar over at den formegentligt ikke går 18,9, men jeg syntes stadig det er i underkanten.

• #3   20. feb 2012 Jeg har haft sådan en som firmabil og den gik let 16kml ved frisk kørel på landevej.

Så mon ikke der er et eller andet der ikke er som det skal være ?

• #4   20. feb 2012 Min gik 18-19 på literen, men havde også en boks på, sig til hvis jeg kan være behjælpelig med en boks smiley

• #5   21. feb 2012 Kim O - Det er også min tanke. Min er fra 11 måned 04 - og har kun kørt 77000 km, så noget tyder på, at det heller ikke er så lange ture den har gået. Jeg forsøger i første omgang at prøve at hælde adjektiver i tanken, sammen med diesel for at se om det er dyserne der er sodet til.

Kommentér på:
Opel Meriva 1,7 CDTI

Annonce