{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.049 visninger | Oprettet:

BMW 320 til 328 {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg har en bmw e36 320i fra 93 og overvejer at lægge en 2.8 motor i.

Jeg kan se at bremseskiver og klodser er de samme til en 328 som en 320'er.

Men hvad med gearkassen, kobling drivaksel osv. er de det samme ?

Hvad skal man skifte for at det kan lade sig gøre på lovlig vis.. for de er vel ikke helt ens i undervognen eller hvad ?

Håber i kan hjælpe

Tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  BMW 320 til 328
  • #1   23. feb 2012 jo de er ens, og gearkasse bagtøj osv. er ikke det samme, men kan bruges!

• #3   23. feb 2012 nej, der skal betaler afgift:)

• #4   23. feb 2012 Det ville være meningen at bilen skulle synes som en 328 og omregistrers til en 328..

hvad mener du med de kan bruges.. hvis de ikke er ens så skal det vel skiftes.. ??

• #5   23. feb 2012 det er ikke samme gearing!

men dette er det klassiske spørgsmål, søg i forum! jeg har svaret på denne ombygning mange gange efter hånden, men problemet er ikke gearkasse og andet men det er som altid EWS, selvom dette sagtens kan løses:)

• #6   23. feb 2012 det er ikk samme gearing der er i dem...

• #7   23. feb 2012 Gearkasse, bagtøj, kardang, trækaksler, styrebox/EWS skal skiftes...
    min E36 320I coupe fra 1992 er uden EWS men så er det bare at ligge nøglen fra EWSen ved siden af computeren, der er sikkert en eller anden smart løsning men dette er klart det nemmeste..
    Dog skal du ikke blive stoppet af politiet eller køre galt da du vil blive straffet super hårdt. det kan sikkert bedre svare sig at voldtage og dræbe nogle kvinder sådan rent straf messigt..
    Hvorfor så ikke bare monterer en 323 og smide knaster og manifolder på så er der ingen der kan sige noget.

• #8   23. feb 2012 det er lige så ulovligt med den 323 motor og knaster:(

engang til gearkasse, bagtøj, kardan og trækaksler SKAL ikke skiftes!
    dett er op til dig selv, men den bliver lavgearet:)

• #9   23. feb 2012 Meget muligt at man ikke behøver at skifte dem men bilen vil køre som røv og nøgler.. Har selv monteret en 323 24V i en 320I E30er og vognen kunne ikke køre mere end 130 men med et træk af den anden verden hele vejen derop, dog ente det et dødt bagtøj og en brækket bagbro.
    Så skal du skifte, skal du gøre det hele vejen ellers bliver det noget lort.
    Du MÅ GERNE smide en 2,3er i den men ikke knaster.. men sådan er der så meget! Du må jo heller ikke køre for stærkt.

• #10   23. feb 2012 Steintór R
    Fin E46er.. Er den på Danske skilte nu?

• #11   23. feb 2012 daniel H
    jamen så blev vi enige;)

jeg har smidt en 328i motor i en 318is med original drivlinie, den var rigtig hurtig, men kune ikke køre hurtigere end 210km/t!

og kardan og drivaksler er præcis de samme;)

• #12   23. feb 2012 Okay mange tak.. lyder som om det bedst kan betale sig bare at købe en 328'er smiley

• #13   23. feb 2012 daniel H
    jo tak, synes også selv at den er blevet fin:) og kører fantastisk med den nye motor;)
    men nej jeg skulle slippe over 100.000kr i afgift hvis den skulle på danske skilte + jeg har nok ikke brug for den mens jeg studere her i kbhr:-(
    så det er pisse træls at ikke have noget at rode med om aftenen, og da jeg er lige er kommet her til for en måned siden er jeg heller ikke kommet ind i "Brian miljøet" endnu så jeg har heller ingen venners biler jeg kan skrue lidt på:(

savner sgu mere bilen end hele familien;) hehe

Kommentér på:
BMW 320 til 328

Annonce