Golf 4 bliver varm.. HJÆLP! {{forumTopicSubject}}
Hej jeg har et temperatur problem med min golf 4 1.8 v20, den begyndte at blive for varm da jeg kørte på motorvejen, så steg temperaturen skræmende tæt på de 130 grader.. så først tjekkede jeg lige ventilatoren til motoren, som viste sig at være slukket.. men da jeg gik ind i bilen, tænkte jeg at jeg måske kunne klare problemet til jeg kom hjem ved at tænde for kabine varmen på max, men blæste kun kold luft selvom motoren stod på 90+ hva kan dette være?
jeg har tjekket selve køleren, den var iskold! over det hele.. men den øverste slange fra motor til køleren var ekstrem varm, og den nederste slange til motor var iskold..
jeg har tjekket at pumpen drejede med rundt og det gjorde den..
Jeg har tjekket om der skulle være vand i olien, hvilket der heller ikke var tegn på, derudover har jeg tjekket kølervandet om der skulle komme bobler, hvilket der heller ikke gjorde.. så jeg kan vel udelukke toppakningen/topstykke for at være defekt?
kan det være et vandpumpe problem eller kan der være en luftboble et eller andet sted, så der ikke kan komme cirkulation i kølervæsken?
da den kogte først var vandet løbet af den, så jeg måtte fylde 1L ekstra vand på, det undre mig bare at kabinen er iskold, og køleren er iskold, mens motoren er ekstrem varm..
Håber i kan hjælpe mig..
m.v.h
mar 2007
Følger: 19 Følgere: 70 Biler: 3 Emner: 55 Svar: 492
Det eneste jeg sådan lige kan komme på.
Mvh. Bruun
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
aug 2006
Følger: 55 Følgere: 53 Biler: 6 Emner: 112 Svar: 460
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
feb 2007
Følger: 30 Følgere: 28 Biler: 5 Emner: 41 Svar: 401
feb 2008
Følger: 61 Følgere: 60 Biler: 5 Emner: 39 Svar: 149
nov 2006
Følger: 48 Følgere: 47 Biler: 3 Emner: 82 Svar: 437
apr 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Biler: 3 Emner: 52 Svar: 140
Er varm. Og køler samt den anden kølerslange fra køler er iskold
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
aug 2011
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 10
jeg tjekker først lige vandpumpen, og så vender jeg tilbage
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
aug 2011
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 10
men er det godt nok fra thansen, eller er det skod kvalitet som alt det andet lort de har?
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
aug 2011
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 10
m.v.h
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
Punkt 1 er jo at få den på mærkerne med cylinder 1 i top osv, dernæst kan du begynde at skille ad, men jeg kender ikke rækkefølgen på den model der.
200,- til en Haynes Manual er godt givet ud.
aug 2011
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 10
men sidder ventilerne ikke sikkert tilbage når man sætter dem på mærket?
jeg har købt en Haynes manual, den er bare lidt besværlig at finde rundt i..
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
Du bør løsne de bolte INDEN du piller remmen af, når de så er løsnet lidt, så drejer du den på mærkerne.
Prøv at gå ind på en teknisk skole hvor de har en motor der er skåret igennem, der kan du se hvordan det hele fungerer, især er ventilernes meget lille frigang værd at kigge efter, der er ikke meget plads til at noget står forkert indstillet. Slet ikke.
Skaf dig en Haynes eller kom og kig i en af mine.
aug 2011
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 10
Tusind tak for hjælpen!
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
aug 2011
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 10
Golf 4 bliver varm.. HJÆLP!