{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
941 visninger | Oprettet:

Peugeot 205 oser {{forumTopicSubject}}

Ohøj.

Min 205 1,1 oser rimelig meget når den er kold,men det forsvinder igen når bilen er driftsvarm. Men når så blæseren på køleren starter,så begynder bilen at ose igen. "vierd i min verden"
Det er hvidt røg der kommer ud.
Den blir osse hurtigt varm syns jeg,den koger ikke men blæseren starter.
Der ud over så falder og stiger den i tomgang,vil tro det er 800 - 1000,det er pisse træls at høre på. Hvad kan det være?
Den bruger lidt olie,men stort set ingen vand.

Er lidt bange for det er tippakningen,for der er lidt mayo på oliedækslet,men absolut ikke slemt,ku sagtens bare være kondens.

Er ellers super glad for den for den kører og starter perfekt,og er en dejlig økonomisk lille bil.
Bør jeg være bekymret over de ting,eller skal jeg bare køre løs?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.
  • Hjælp af fagmand til tilslutning af nyt komfur (rette kabel haves) 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Peugeot 205 oser
  • #1   8. mar 2012 Kunne godt tyde på at det er toppakningen som er stået af. Hvis den oser hvid røg virker det som om at der kommer vand ind i forbrændingskammeret.

    Prøv at tage dækslet af til ekspansionsbeholderen, når bilen står i tomgang. Hvis der er aktivitet i vandet (små bølger), så er det formentlig toppakningen. Eller hvis der er vand i olien eller omvendt.


  • #2   8. mar 2012 Jo jeg kender godt det trick,men syns ikke der er noget at se.

  • #3   8. mar 2012 Det kan også være at toppakningen ikke er revnet så meget, så det kan ses.
    Men du skal i hvert fald holde øje OFTE med både vand og olie og om det blandes, hvis du vælger at køre med det.


  • #4   9. mar 2012 Lyder som en bil der trænger til en grundig service.

  • #5   9. mar 2012 Den har fået service for hvert år eller 10.000km af tidligere ejer. En ældre dame. Og senest i november sidste år. Bilen er plastret til med service og undervognsbehandlingsmærker.

    Olie og vand er som nyt at se på,ingenting at komme efter ud over det mayo på oliedækslet.


  • #6   9. mar 2012 Mayo på oliedæksler kan også skyldes for mange små køreture, hvor at bilen ikke er blevet ordenligt varm.
    Men der er ikke andet for at du må holde øje med den i det næste stykke tid.


Kommentér på:
Peugeot 205 oser

Annonce