E36 sten hård bremse pedal + Ujævn tomgang {{forumTopicSubject}}
Hej Bg.
kørte i min E36 320i idag.. da jeg parkede bilen bremsede den som normalt og lød fin...
45min senere starter jeg bilen hvorefter jeg høre et lidt højt PUFF, hvorefter der komme lidt røg ind af blæseren i kabinen.. ikke meget bare lige så man kunne se det.. derefter blev bremse pedalen sten hård.. og bilen ryger op og ned i omdrejninger fra ca 800 til 400 omdr.
hvis jeg holder speederen nede... går der ca 3-4 sekunder før den går op i omdrejninger..
har læst i de forskellige forums.. men syntes ikke jeg er helt 100% på hvad der er galt med min endnu. :S
Er nået frem til det er en slange der har noget med både indsugning og bremse forstærkeren at gøre... men er ikke sikker..
nogen der kan give mig et mere konkret svar
jun 2003
Følger: 61 Følgere: 59 Biler: 8 Emner: 96 Svar: 1.566
feb 2006
Følger: 59 Følgere: 57 Biler: 9 Emner: 29 Svar: 91
for jeg har kigget og syntes ikke jeg kan se nogen der ser defekt ud :S
okt 2003
Følger: 59 Følgere: 58 Emner: 39 Svar: 1.300
feb 2006
Følger: 59 Følgere: 57 Biler: 9 Emner: 29 Svar: 91
hvis der er nogen der får samme problem.. så er er lige lidt info til en ting der hvert fald kan være årsag til ligende problemer
Der sidder en slange på ca. 15mm Dianmeter ind i indsugningsmanifolden.
Den sidder indenunder manifolden ca midten..
Den sidder fast i manifolden med en plast klips..den klips var skudt ud da jeg startede bilen ;D den er sat fast igen nu... og bliver skiftet til en ny en af dagene
kunne ikke se den anden ende af slangen men den har helt sikkert noget med bremseforstærkeren at gøre
E36 sten hård bremse pedal + Ujævn tomgang