{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  PSA 1.6 HDI - max km
  • #1   12. mar 2012 Mener du om den kan køre 400.000 km i alt? eller mere på år??

• #2   12. mar 2012 400k i alt når den er 12 år gammel...... fra 2007

• #4   12. mar 2012 Det er svært når man ikke ved hvordan den er blevet behandlet de første mange tusind kilomter, men Er alt overholdt og passet på og køre man ordenligt og stadig holder alle service samt olie skift så tror jeg godt du kan.. Bare husk kold motor og gearkasse slider hårdt på bilen..

Skal du give den bund gass, så vendt til du mindst har kørt 15- 20 min så alt er varmet ordenligt op..

Men tror nu nok det kan lade sig gøre...

Forresten mener du at du vil køre 175.000 på 6 år??

• #5   12. mar 2012 Hvis motoren er vedligeholdt med service og du fortsætter med dette, så kan den sagtens køre 400.000+ km

• #6   12. mar 2012 Jeg har et job hvor jeg kører 110 km om dagen. 5 dage om ugen = 550 * 52 uger = 28600 plus det løse = 30000 * 6 = 180000

• #7   12. mar 2012 Det siges før det kan betaler sig med en Diesel skal man op på mindst 45.000 km om året...

Men jo det skulle den nok kunne klare.. Vil skyde på sådan tur tager ca. ½ times tid ik??

• #8   12. mar 2012 He... du har vist mistet et par af tallene på dit speedo hvis du mener det kun tar en halv time.... hvis jeg kører pænt 45 min

Ka ik helt se hvorfor det først sku ku betale sig der???

• #9   12. mar 2012 på den type motor er det meget vigtigt at man over holde olie skift ,med den helt rigtige type olie ellers dør turboen på dem . der er blevet skiftet rigtig mange turboer på den model. psa har faktisk en hel rensings prosedure man skal følge når man har en med død turbo. ,men hvis den er veligeholdt kan de hdi motor klare mange km, de kan dog finde på at tage en flamme skive i ny og næ. selv er jeg mere til den gl 2,0 hdi motor den er ikke til at tage livet af . gør ellers hvad jeg kan med min he he. den laver over 220hk nu.

• #10   12. mar 2012 flamme skive??? dyrt og lave?

• #12   12. mar 2012 som regl nej , kun hvis dyserne er groet helt fast ,men igen det opdages ved regl mæssig service og så plejer det ikke at være det store problem , 1-2 timer og max 20kr for skiverne.

• #13   12. mar 2012 vil til vær en tid heller ha psa hdi end vag tdi.

• #14   12. mar 2012 Jeg tror nu godt kan satse på den kan holde..

Det siges en HDI motor kan holde til mere og deres nye teknologier gør de slider mindre på motoren, hvis man bruger den rigtig olie..

Så ville nu ikke være så bange..

• #15   12. mar 2012 Benny L træk 5 ugers ferie fra og det jeg bruger bilen til hele året uden for arbejds regi, og så går det sku nok op alligevel....

Kender I det når man er ved at pisse i bukserne fordi man har læst en masse lort om den motor der sidder i bilen man gerne vil ha....

HMMMM

• #16   12. mar 2012 ja ,men det er næsten altid selv forskyldt ,grundet mis veligeholdelse.

• #17   12. mar 2012 kender en, hans har gået 360.000, no problems there :)!

• #18   12. mar 2012 Hvorfor 6 år? Afbetaling?

• #19   12. mar 2012 Ja kender dt godt. sådan har jeg det med en Reanult Laguna, men jeg sankked med Peugeot i dag omkring det samme med den Peugeot 308 1.6 HDI jeg skulle købe og ja den køber jeg nu nok..

Men ring imorgen til Peugeot og snak med dem omkring dit spørgsmål og deres oplevelse af den bil og motor smiley

• #20   12. mar 2012 jep.... sku gerne køre til den er betalt jo

• #21   12. mar 2012 Så kan du bare spørg tommy P han stillet det samme spørgsmål med en laguna.

Hvorfor køben en bil med så mange km på bagen vis du selv regner med at køre det dobbelte i den?

Og der er nok andet at tænke på først end motoren (vis den er passet)!

Skrevet: 12-03-2012 22:13:09

Benny L træk 5 ugers ferie fra og det jeg bruger bilen til hele året uden for arbejds regi, og så går det sku nok op alligevel....

Kender I det når man er ved at pisse i bukserne fordi man har læst en masse lort om den motor der sidder i bilen man gerne vil ha....

HMMMM

Som jeg sagde til Tommy, der er så mange mennesker der bare åbner munden for at lukke lort ud uden at vide hvad de snakker om.

Franke biler er minst lige så gode som tyske eller japanske de har alle deres fejl. Men nogen folk kender alt tid, en fætters, svigerfars, tantes, nevøs, kusine mor som abejder sammen med en vis søn som kender en som har sådan en bil og den er bare i stykker hele tiden, og den har kostet ham 5.325.548,56 kr at lave ved sidste service. Og det er igen folk der udtaler sig uden at vide en skid.

• #22   12. mar 2012 Tag en Pug og se hvor mange biler som er solgt og tag det i forhold til hvor mange som egentlig har fabriks fejl i hver deres bil mærke samt tal række..

Pug er sko oki bil.. Har selv valgt sådan en smiley

• #23   12. mar 2012 Du skulle ha holdt dig til reanult Tommy smiley

• #24   12. mar 2012 Cap'n Crunch !

Ville gerne ha ha...

Men denne her har kun kørt 20.000 km så satser på slide dele stadig er gode nok. Griner

• #25   12. mar 2012 Nok også bedre med det km forbrug at købe så nyt som muligt, km messigt. Og når du er færdig med at betale af, så har den gået 250.000 også har du stadig "gratis" bil op til de 400.000.

Bonus info: min gamle far's pug 406 st.car fra 97' 1,8 16v har kørt 380.000 på samme motor uden de stor rep. mest kun slid dele. Tror det kan tælles på en hånd hvor mange gange den har fået lavet andet end slid dele, og ingen af gangene har det kostet over 10K.

• #26   13. mar 2012 ja en hdi'er køre bare uden problemer. så længe man sørger for olie er i orden. der er vand på og at motoren blir varmet igennem.

der langt mindre dysefejl på hdi motor end tdi motor.

har selv haft en hdi jeg rundede 600000 i næsten uden problemer.

Kommentér på:
PSA 1.6 HDI - max km

Annonce