{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.716 visninger | Oprettet:

Skift af bremser Seat leon. {{forumTopicSubject}}

Hej Bg.

Skal have skifte bremseskiver bag på min Seat Leon 1,9tdi fra 2009. Klodserne er lige blevet skiftet, Så mit spørgsmål er om jeg "bare" kan skubbe kaliberen en smule tilbage samtidig med at jeg selvfølgelig tage låget af bremsevæske beholderen ? også burde det ikke være nødvendigt at udlufte igen ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skift af bremser Seat leon.
  • #1   2. apr 2012 Det skal drejes tilbage, bag på..du behøver ikke skruget låget af bremsevæske beholderen..løber det over, så løber det selv ud

Du skal ikke udlufte, for du har ikke haft åbnet systemet

Afhændig af hvilket bremsesystem den køre med, så kan du være "uheldig" at du ikke kan tage skiven af uden skal have løsnet sadlen også..kan være lidt svært hvis du gør det på jorden og ikke har den rigtig top til det smiley

• #2   2. apr 2012 hvor længe siden skiftede du klodser. man bruger aldrig brugte klodser på nye skiver

• #3   2. apr 2012 Det er ca 1000 km siden da jeg købte den. Men drejes tilbage?? Kan man ikke presse kaliberen tilbage, som man plejer ?:)

• #4   2. apr 2012 Det kun foran du kan det

Bag på skal der drejes og presses på samme tid

Der er gevind inde bag ved, så presse det tilbage kan du ikke

• #5   2. apr 2012 Dan J. Det lyder som om at du skal have en mekaniker til at hjælpe dig. Det er jo din egen og andres sikkerhed du leger med når du roder ved sådan noget som du dybest set ikke har ret meget forstand på www.autopristjek.dk Nye skiver = nye klodser !

• #6   2. apr 2012 Har aldrig oplevet at man ikke skifter klodser sammen med skiver, men har aldrig gjort det på denne model. Mener ikke det er nødvendigt at skifte dem hvis de kun har tørt 1000 km.

• #7   2. apr 2012 Hvis de gamle skiver er "slidt skæve" så vil de nye klodser blive slidt til efter de gamle skiver. Montere du så nye skiver sammen med de gamle klodser, så vil de komme til at lægge skævt an mod de nye skiver og derved bremse skævt ! Derfor altid nye klodser sammen med skiver

• #8   3. apr 2012 Det er de bagerste bremser, der sker næppe noget hvis det går galt første gang smiley

om du kan skifte klodser med skiver afhænger af hvordan den har bremset, om der er for stor kant på skiven osv.. selvf skifter man ikke skiver og klodser sammen hver gang, et sæt klodser kan slides på 5.000km skiver kan holde 50.000km og mere..

Kommentér på:
Skift af bremser Seat leon.

Annonce