{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Shell Helix Ultra motorolie. Nogen erfaringer?
  • #1   5. apr 2012 Vi brugte den ved toyota inden vi fik vores egen olie, så den skulle være ok smiley

  • #2   5. apr 2012 Det er en god olie..

  • #3   5. apr 2012 tror det er det jeg selv bruger.. har ikk oplevet noget med det.. smiley

    Men en ven har vist mig en test hvor den skulle være sindsyg dårlig, så ved det ikke..
    Noget med de testede oliehindens brydning og der failede alt stort set undtaget vavolie og så noget der hed purple et eller andet..

    Overvejer selv at skifte til vavoline eller castrol, men ved ikk om det vil gøre en forskel..

    Har altid bare haft det i hovedet at så længe det er fuld syntetisk kan man ikk gå galt i byen, men åbenbart ikke?...


  • #4   5. apr 2012 Ganske udemærket olie, alle nye MB kører med shell.

  • #6   5. apr 2012 Michael J


    Mercedes køre ikke med shell olie, de køre med Mobil olie.


  • #7   5. apr 2012 Som udgangspunkt er mærket lige meget. Overholder den de for din motor gældende normer er den bare fjong. Men har da selv kørt 150.000 km med deres 5-40 og der har ingen pfoblemer været.

    Tror i øvrigt man skal tage de der tests med et gran salt. De tester kun brudstyrken på smørefilmen på ny olie. Ikke hvordan olien er efter 20.000 hvor den er blandet op med sod. Uforbrændt benzin og metaller fra motoren. Og hvem har betalt for tests osv.


  • #8   5. apr 2012 Anders J

    Da jeg var ved MB indtil for ganske nyeligt var det Shell. Så skal de lige være udskiftet igen igen.


  • #9   6. apr 2012 husk at så tynd olie så sluger motoren lidt mere end ved 5w40

  • #10   6. apr 2012 Peder M: Ja det ved jeg godt, men igennem de sidste 3 år hvor der har været garanti på bilen, der har værkstedet fyldt 5W-30 på, så det må jeg hellere fortsætte med, og det anbefales også i servicebogen.

Kommentér på:
Shell Helix Ultra motorolie. Nogen erfaringer?

Annonce