{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
800 visninger | Oprettet:

Kan vejens overflade forårsage rysten i rattet? {{forumTopicSubject}}

Jeg oplever at mit rat sitrer eller ryster svagt engang imellem. På samme måde, som hvis hjulene ikke var ordenligt afbalanceret.

Jeg er 99% sikker på, at det er mine dæk, som ikke er rigtigt runde/giver sig i konstruktionen/gummiblandingen. Især fordi det ikke er hver dag, at jeg oplever problemet. Kun engang imellem.

Kan vejbelægningen skabe en rystefrekvens i undervognen, der får rattet til at sitre som om, at hjulene ikke var korrekt afbalanceret? Jeg mener det ikke, men vil gerne høre jeres mening?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan vejens overflade forårsage rysten i rattet?
  • #1   16. apr 2012 Ja hvorfor skulle den ikke kunne det hvis det er lidt ujævnt.
    Min har gjort lidt det samme. Den har dog ikke gjort det siden jeg fik skiftet et leje


  • #2   16. apr 2012 undersøg om et dæk er sprunget.
    vejen kan da nemt få bilen til at ryste, men så skal den jo gøre det hver gang du kører over samme strækning..


  • #3   16. apr 2012 Selvfølgelig kan det være pga vejens belægning. Men det jo forholdsvis nemt at finde ud af for så skulle det jo ske på de samme strækninger,og ikke vilkårlige steder.

  • #4   17. apr 2012 Tak for jeres kommentarer. Der er tale om helt nye dæk. Jeg oplevede det omgående, da jeg fik mine vinterdæk på. Men mine sommerdæk gør det faktisk også en smule. Jeg kan ikke vurdere, om det sker på nøjagtig samme sted hver gang, da trafik osv forhindrer det.

    Men min oplevelse er, at hvor bilen nogle gange kører perfekt ved f.eks. 110, så ryster den andre gange ved samme hastighed. Ret underligt.


Kommentér på:
Kan vejens overflade forårsage rysten i rattet?

Annonce