{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fejlkode p1435 på en peugoet.
  • #1   6. maj 2012 Additive system fault betyder P1435

• #2   6. maj 2012 Fra Peugeot Servicebox:

Fault code P1435
    After sales description of the fault code Additive system : Additive system fault
    Rectification priority 1
    Description of the diagnostics Diesel fuel additive ECU ( ADDGO ) : Problem of communication on the CAN
    Conditions of activation of the diagnostics Consult the associated contexts for the Pcode forwarding conditions
    Conditions of disappearance of the fault Switching on of the ignition
    Down-grade modes if fault present Deactivation of piloting of the additive pump from the particle filter
    Stopping of the cumulative calculation of the quantity of additive to be injected
    Deactivation of forced regeneration of the particle filter by the diagnostic tool
    Switching on of the warning light and/or warning message -
    Symptoms ( Possible customer complaints ) -
    Suspect areas Additive pump

• #3   6. maj 2012 Kunne det være partikelfilter som skal renses?????

• #4   6. maj 2012 Alt fra en defekt styreboks til partikelfilter, ledning til styreboks, regenering i partikelfilter, tilstoppet partikelfilter, for lav resin stand i tankbeholder..
    Så der er mange muligheder/fejl på de kasser der:-)

• #5   6. maj 2012 Bilen kører som den skal, man kan ikke mærke på den at den at den kører med fejl koden.... Så kan man ikke udlukke at partikelfilter er stoppet til????

• #6   6. maj 2012 Nej, for det kan godt delvis være tilstoppet med aske. Differencetrykmåleren tjekker diff trykket i filteret og melder fejl hvis det ik bliver regeneret eller tilstoppet.. Men ja, tror heller ik på det filteret, vi ser tidere fejl på el delene ang partikelfilter. Sågar din tankklap kan være fejlen:-)

• #7   6. maj 2012 Hvis den mangler partikelfilter væske... Hvor skal det hældes på henne????

• #8   7. maj 2012 I en lille beholder omme ved tanken. Men efter påfyldning af resin, skal systemet nulstilles og mængden af resin kodes i computeren. Så det er ik noget man selv kan gøre, medmindre man har adgang til en tester.
    Og Resin er pisse giftig bare så du ved det. Rygterne svirer på værkstederne om mekanikere med grønne børn pga berøing med væsken:-):-)

• #9   13. nov 2012 hej Kasper. håber du kan hjælpe. jeg har fået en fejl på skærmen på min bil. Peugeot 407 2.0 HDI 2006 der mangler additiv væske. jeg har fyldt de 3 liter på men fejlen er stadig additiv level too low. jeg kan nulstille fejlen med testeren. men fejlen opstår efter jeg køre diagnose igen. når man får tanken fyldt op skal man nulstille systemet, men det kan det ikke da jeg får en fejl som siger ( additiv- pump CAN- kommunikation forstyrret fejl kode ( P1435 ) og jeg kan ikke nulstille systemet.skal jeg mon køre en anden slags diagnose???
    forresten. fejlen kom også under kørselen. nu kun kår jeg starter bilen kommer den op en gang.
    håber du eller andre kan hjælpe TAK

• #10   13. nov 2012 Hey, Det er jo ikke nok og nulstille fejlen efter påfyldning af resin, du skal kode ind i styreboksen hvor mange gram du har hældt på...

• #11   14. nov 2012 super. det lyder meget rigtigt, fordi det ikke noget vi har prøvet. vil lige også høre om man skal bruge en bestemt/ special Peugeot tester til kodningen. eller er en ( KTS 650 Bosch ) god nok til opgaven. den er også med den nyeste software.

sødt af dig at hjælpe. du reder liv ;-D

• #12   15. nov 2012 Hvis du har adgang til en Texa tester er det nemmest. Den kan 100% gøre det. Kan ikke huske om KTS kan den plejer og bruge Texa til de franske da den er stærkest til dem..

• #13   22. jan 2013 hej igen. Tak for hjælpen Kasper. du havde ret. man kan ikke bruge alle slags tester. så jeg fik den kørt til peugeot roskilde og de nulstillede den.

og til alle andre håber dette hjælper jer hvis i frygter en stor regning. der er stor pris forskel på de forskellige forhandler. peugeot Roskilde nulstillede fejlen for ca 495kr i alt.
    hvorimod andre Peugeot som fx. Taastrup. forlangte 1850plus moms.

• #14   22. jan 2013 Super, altid rart med feedback når folk finder fejlen:-)

• #15   20. okt 2015 Hej. Jeg har en 406 hdi med partikelfilter som er blevet skiftet i 2010 og der blev påfyldt additiv, efter 180000 km er beholderen til additivet stadig fyldt. Styreboksen er skiftet samtidig med partikelfilteret. Mit spørgsmål er at på additivpumpen sidder der et firebenet stik jeg har en formodning om at de to er til niveau og de andre to til startpumpen er der nogen der ved om det er til 12 volt og på hvilke af de fire ben. Tankklappen går ikke automatisk op, ved ikke om det har nogen betydning. Bilen viser ingen fejl på partikelfilteret derfor har vi ikke kunnet konstatere fejlen før nu hvor jeg ville kontrollere mængden af additiv . Jeg ville prøve at sætte strøm til pumpen for at se om det er den det er galt med.

Kommentér på:
Fejlkode p1435 på en peugoet.

Annonce