{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bilbatteri og dimensioner
  • #1   13. maj 2012 op til 80 amp. jeg kører med 74A og 680Amp startstrøm og jeg startede med 55 A 460 Amp startstrøm. til en 90 amp generator

• #2   13. maj 2012 Det betyder da intet iforhold til generator eller noget? Det tager bare længere tid at lade helt op vis det har været tappet, også holder det ellers længre/mindre belastet ved start?

• #3   13. maj 2012 Ampærene betyder selvfølgelig noget med AH jo højere jo længere kan det holde strøm med en maks belastning.. Vi smider altid de aller højeste i taxa'erne smiley

• #4   13. maj 2012 Din generator skal være dit batteri overlegen

• #5   13. maj 2012 Men hvorfor? Den lader da stadig, om batteriet er 40ah eller 80ah?

• #6   13. maj 2012 Come om... Bjørn har jo ret.

Det er ligemeget om batteriet er 200 Ah og generatoren er 10A, så tager det bare længere tid at lade batteriet helt op.

Så tag du bare det største batteri du fysisk kan få plads til

• #7   13. maj 2012 på min nissan patrol havde jeg de 2 originale 60 amp. og 2 stk 220 amp lastvogns batterier. og der var aldrig problemer. og den kunne sjovt nok altid starte:)

• #8   13. maj 2012 Men batterierne kommer aldrig op og yder fuld effekt og det er hårdt for batteriet

• #9   14. maj 2012 dvs at en lastbil med 2 stk 225 amp batterier, og en 150 amp generator ikke virker?

så er det sku sjovt at de leveres sådan.

Det er nemt at forklare.
    batterierne er din beholder, generatoren er din spand, og hvis din spand er lille, skal du gå flere gange før beholderen er fuld, men du skal nok nå det.

og det samme gælder med forbruget. du kan tage mange gange med den lille spand, før beholderen er tom.

• #10   14. maj 2012 Men du får ikke fuld skrald på din startstrøm. På de fleste dieseler (taxaer feks.) sidder der jo også en stor generator

• #11   14. maj 2012 jo du gør.

den store generator, er fordi de har meget forbrug, og så kan den originale generator ikke følge med. i at levere nok. og så vil den jo langsomt løbe tør for strøm. i løbet af dagen/natten.

• #12   14. maj 2012 Køb det batteri med flest mulige Ampere hvis det er kapacitet du mangler.
    I vores Suzuki er det et scooter batteri der sidder i:)
    Måler 195 x 135 x 200 og er på 40A, men der er plads til et dobbelt så stort, fordi de også har en diesel udgave af den.

På Patrolen er det 305 i længden, husker ikke de andre mål og omkring 95A pr stk.

Kommentér på:
Bilbatteri og dimensioner

Annonce