{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
14.816 visninger | Oprettet:

Højt lambda tal - lambdasonde er udskiftet!? {{forumTopicSubject}}

Hej kloge mennesker!
Jeg har et problem. Min bil er dumpet til syn pga. for højt lambda tal. CO og HC er fine og lamdasonden ER LIGE skiftet før syn. Der er ingen utætheder i min udstødning.
Der er ingen bagpotte på min bil da den bare er udskiftet med et rør (for meget banjo - ja). Kan det have noget med det at gøre, eller kan det være min kat. som er stået helt af? Jeg ved ikke rigtigt hvor jeg skal lede, men jeg håber i kan hjælpe! smiley

På forhånd tak
-Løgsuppe-

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Højt lambda tal - lambdasonde er udskiftet!?
  • #1   14. maj 2012 Jeg har en ide, men jeg er ikke helt sikker på den holder stik.. Det kan være fordi du har rent rør på at den kan tage lidt luft ind den vej, det vil i den grad forstyrre dine lambda tal..

Hvilken motor er det, og hvor langt har den gået.. ? smiley

• #2   14. maj 2012 Måske en utæthed i din indsugning

• #3   14. maj 2012 Højt lamda værdi er jo = med for mager blanding så der er en utæthed et sted endten g indsugningen kan også være i luftmængde måler vis din bil køre med sådan en

• #4   14. maj 2012 tja nogle lambda tal og tal fra 4 gas testeren af kunne nu have været en meget stor hjælp så man ligesom kan se om den køre fed elelr mager blanding

• #5   14. maj 2012 For højt lamda tal er da mager blanding Christian m

• #6   14. maj 2012 Christian M han skriver lambda tallet er for højt så det er en for mager blanding..

jeg tror sku det er pga den manglede bagpotte jeg tror den tager luft ind bagfra og fucker med dine lambda tal. Det har jeg set før.. smiley

• #7   14. maj 2012 Om der er potte på eller ej vis svejsningen er tæt burde det ikke have noget og sige det vil stadig være det samme som der kommer ud med en bil med bagpotte på

• #8   14. maj 2012 Det er heller ikke det jeg siger.. smiley Men bagpotten kan godt fungere som en lille form for modstand, når den er væk kan den faktisk suge luft ind bagfra og det kan komme ind til lambda sonden og forstyrre den, den registrere derved mere luft og vil derfor tro at blandingen er for mager.. smiley

Jeg har nemlig set det før på en bil uden bagpotte.. smiley

• #9   14. maj 2012 Hmm syntes det lyder mærkeligt for ved forhøjet tomgang er der jo en del blæs igennem udstødningen. Og har da også målt forurening på en bil med ren rør fra katalysator og bag ud hvor der ingen problemer var. Men okay skal ikke kunne sige om det kan være det. Men sådan noget som en utæt indsugnings manifold pakning eller et utæt vakum slange kan det jo også være smiley

• #10   14. maj 2012 Ja det kan det sagtens det kan være tusind ting jeg gik bare lige efter det simple.. smiley

Men jo det er faktisk muligt.. smiley Jeg så det dengang jeg arbejde ved Citroen på en saxo.. smiley

Det var kun bagpotten der var væk og selv i forhøjet tomgang der kunne der komme nok luft ind til at forstyrre lambda sonden. Der kom luft ud men pga den manglende lille bitte modstand kom der en form for vacuumm der træk en smule luft ind, og der er ikke meget plads i en lambda sonde, så der skal ikke mange partikler til at forstyrre der.. smiley

• #11   14. maj 2012 Tak for hjælpen drenge. Jeg vil prøve at smide en bagpotte på i morgen og se hvad 4-gas testeren siger til det. Lambda målingen var forresten ca. 1,40. Bilen er en BMW e36 318iS og den melder ingen fejl på motorstyringen.

• #12   14. maj 2012 .. Jeg vil også kigge lidt på indsugningssiden og se om der skulle være nogle fejl der smiley

• #13   14. jun 2014 Fandt du fejlen og hvad var fejlen ?

• #14   15. jun 2014 Ja, det var fordi der ikke var nogen bagpotte på bilen (kun et rent rør). Jeg tror, at det skabte et undertryk i udstødningen, så der blev trukket luft tilbage på måleren og derfor målte "forkert". Lige så snart jeg fik en bagpotte på, var målingen normal.

• #15   16. jun 2014 Tak for svaret

Ja det sjovt at så'n en lille ting kan gøre det!

Kommentér på:
Højt lambda tal - lambdasonde er udskiftet!?

Annonce