HJÆÆÆLP...min Renault Megane 2 driller. {{forumTopicSubject}}
Hey BG.
Har en Renault Megane 2, 1,9 dci fra 2004.
Den skrev for en månedes tid siden "chek indjektion" og lyste i service lampen. Lidt efter begyndte den også at lyse i motorlampen...og begyndte derefter af tage dårligt fat og ville ikke over 3000 omdrejninger, men kørte ellers fint.
Så fik jeg en mobilscan af en kammerat og testede den. Så kom den med 2 fejl.
Fejl 1: sensor referencespænding "B" afbrudt.
Fejl 2: Hed noget med udstødningsgas tilbage gang eller noget...kan ik udlæse koden igen.
Men begge fejl kunne slettes og bilen kørte fint.
Så for et par dage siden gjorde den det igen. Så idag købte jeg noget motorens og hældte på en fuld tank og ville slette fejlene igen. Begge fejl blev slettet, men service lampen lyser stadig og bilen vil ikke over 3000 omdrejninger. Men nu melder den ingen fejl???
Er der nogen gode folk der har lidt ideer til hvad det kunne være??
Tak..
Stephan
jul 2012
Følger: 1 Svar: 4
Jeg er fra Mobilscan - jeg tør ikke gætte på hvad din bil fejler, men lige en kommentar omkring sletning af fejl:
Når du 'sletter en fejl' med Mobilscan (eller lignende produkter), så sletter du motorstyringens registrering af fejlen. Du reparerer ikke bilen
Det vil sige, at hvis den egentlige fejl stadig findes, så vil du sandsynligvis få en lysende motorlampe igen inden længe.
Hvis du bruger Mobilscan igen, vil jeg foreslå at du laver en 'snapshot rapport' - så kan du vise den til din mekaniker (eller her på BG) - rapporten indeholder alle aktuelle værdier fra motorstyringen samt alle de fejl, motorstyringen melder.
Mht servicelampe, så kan man ikke slette den med Mobilscan (eller lignende) - det er ikke en fejlindikation. Det er nok mest Renaults måde at sikre at du besøger et autoriseret værksted af og til...
mvh
Per
Mobilscan ApS
HJÆÆÆLP...min Renault Megane 2 driller.