Hjælp: Opel Astra H 1,7 CDTi ingen trækkraft {{forumTopicSubject}}
Hejsa,
Jeg har nævnte bil fra 2007 med 110HK motoren.
Den sidste uge har det lydt som om den har blæst luft ud under acceleration. Det lyder som om man blæser med en trykluftspistol. Samtidig har den lugtet lidt af ekstra af os.
Der har ikke været problemer med trækkraft.
Konklusionen på det har umiddelbart været, at der har været en utæthed på en slange omkring turboen.
I dag (for 20 min. siden) begyndte motorlampen pludselig at lyse konstant og motoren har ingen trækkraft. Åbner man vinduet, kan man stadig høre turboen og lyden af luft som tidligere. Men den trækker bare som om der ingen turbo er på. Den kører ikke ujævnt.
Er der nogen der har begreb om hvad der kan være galt?
Hvis den f.eks. kører på nødprogram af en eller anden årsag, vil den så opføre sig sådan?
Vh. Jeppe
maj 2007
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8
Tak for hurtig respons. Det var også min tanke.
Spanden må på værksted mandag morgen.
Har du nogle bud på hvad det kan være ud fra beskrivelsen?
Vh. Jeppe
jul 2003
Følger: 179 Følgere: 126 Biler: 18 Emner: 67 Svar: 11.437
apr 2011
Følger: 29 Følgere: 29 Biler: 4 Emner: 12 Svar: 454
sep 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 82
maj 2007
Jeg har næsten lige købt den, så har ikke ret meget erfaring med den.
Inden jeg handlede læste jeg stort set alle hits på nettet om den, og det er minimalt hvad jeg har læst af negative ting. Umiddelbart har den ikke nogle generelle skavanker, men som ved alle andre nyere turbo diesel motorer, så
er der jo EGR- og partikelfilter systemerne der kan give problemer.
maj 2007
Den får service hos Opel i Skive. Jeg har forhørt mig vedr Bell-Add, og det påfylder de ved service.
De konstaterede i går, at det var et defekt trykrør til turboen. Der var også gået et gløderør.
Ca. 1.500,- til dele og 1 times arbejde.i
Med hvilket interval mener du det er en god ide at hælde Bell-Add på den?
Jeppe
Hjælp: Opel Astra H 1,7 CDTi ingen trækkraft