{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.222 visninger | Oprettet:

xenon {{forumTopicSubject}}

jeg har et spørgsmål sikkert dumt men hvad fanden..
jeg har været på f-styr og læse min bil lever op til alle krav er bare i trivl om en ting må jeg monter xenon i mine standart lygter
bilen er en citroen c5 men hydroactiv 3 undervogn og lygte vaske og den kan fåes med xenon.

håber på en masse svar

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  xenon
  • #1   10. jul 2012 det er en årgang 2006

• #2   10. jul 2012 Nej må du ikke

• #3   10. jul 2012 du skal have DE linse,samt automatisk niveauregulering af lyset

• #4   10. jul 2012 Og hvis du har været inde på f-styr burde du også have læst dig frem tilst dump IKKE sætte xenon i alm parabol lygter eller lygter med alm DE linser. Det skal være godkendte lygter med DE linser der er beregnet til xenon

• #5   10. jul 2012 når den har hydroactive undervogn behøver man ikke niveauregulering da den altid så i samme højde

men en lygte koster 8000-9000kr
    så må jeg vel undværer.

• #6   10. jul 2012 så meget læste jeg sq ikke synes det var uoverskueligt men fandt det afsnit med at nær +fjern lys sq tændes samtid osv..

• #7   10. jul 2012 jeg har lige tjekket det på c5 med original montering er det ikke DE linser?

• #8   10. jul 2012 DE lindser er IKKE et krav til xenon, både de tidlige C5ere og Hondaer omkring årtusinde skiftet kørte med xenon i almindelige paraboler

• #10   10. jul 2012 Det hjælper ikke noget. Det blænder af pommerencke til i alm paraboler.

Det var ikke xenon de kørte med, det var nogle spec gas pære de brugte der mindede meget om xenon.

Grunden til man bruger DE linser er at man får et skarper lys, samt at man kan styre lyset meget bedre end ved alm paraboler

• #11   10. jul 2012 kan måske være ved bare at forskellen på mine og de lygter der sidder på den med xenon er at de følger rattet og pærerne der sidder der i er 028-001

Pære, forlys

Lampekonstruktion: xenon
    Lampe/pæretype: D1S (gasafladningslampe)
    nominel ydelse: 35 w
    Sokkeltype: PK32d-2
    Spænding: 12 V
    Spænding: 24 V
    Brugsnumre: D1S

• #12   10. jul 2012 Det giver ikke så meget mening det du skriver.... Biler der har xenon kan fåes med og uden kurvelys. Citroën var de første der opfandt kurve lyset tilbage de første DS'er.... Men igen som alt andet fransk kan de ikke finde ud af teknik og kun design, så var det dyrt, og var noget bras....

Umiddelbart vil jeg fra råde dig det med xenon hvis du har alm parabol lygter, selve forkromningen i dine parabol lygter kan ikke holde til den varme GAS pærene udvikler og dine paraboler vil krakelere

Det bedste du kan hører er at få nogle org xenon lygter med alt hvad der til høre, og evt finde nogle adapter kabler

Jeg ved ikke hvordan Citroën er at skrive eller tilføje udstyr, men jeg ved at man kan opgradere sin VAG bil for de bruger DIN lednings system og en standard kommunikation i canbus, der gør det nemt at programmer og tilføje VCDS eller VAG-kom....

• #13   10. jul 2012 spørger sikkert dumt men bliver xenon pære ikke mindre vare i forhold til almindelige
    pære men dropper det bare vil kun have det hvis det var lovligt og vil ikke betale 9059,00 kr pr lygte:D

• #14   11. jul 2012 Jeg ved ikke hvad du mener den første sætning...

Ja det er dyrt. Og til de penge får du sikkert ikke styrebokse med

• #15   11. jul 2012 staver ikke ret godt men mente om xenon pære ikke bliver mindre varme end almindelige pære. men du har nok ret i det med styreboks

• #16   11. jul 2012 De bliver mere varme.... De smelte en hel parabol og farve dine glas helt gule hvis trafik film brænder fast der på, det er grunden til at der er lygte vask på....

• #17   11. jul 2012 Mathias: jeg kan ikke helt finde ud af, om du selv tror på det fis du skriver, eller du tager pis på trådstarter..

DE-linser er på ingen måde eet krav til xenon, men rigtig nok skal lygten være godkendt til det.. med et -H- mærke..
    og xenon bliver da på INGEN måde lige så varme som halogen lygter.. bla. derfor der skal lygtevaskere på, da de ikke kan smelte sne væk feks.

• #18   11. jul 2012 Hvorfor bliver lygte glas så gule med tiden....? Eller sådan krakeleret i det....? Det er fordi varmen fra pæren får trafik filmen til at brænde fast...

Hvis det er for at fjerne sne, hvorfor er det så ikke lov pligtigt med det på alle nyrer biler....

Jeg ved ikke hvad du laver af profession, Men jeg har altså skiftet et par lygter på 3 biler, de blev kasseret til syn, og syns mændene var så flinke at indstille lygterne men det kunne de ikke.... Ejerne fortalte bag efter at de var blevet taget med ulovlig lys i af politiet... Altså xenon, og den ene lygte skar jeg op, og selve forkromningen kunne jeg nulre af...

Og plastik glasset var gulligt og havde nogle små revner i glasset på en 1-2 mm længde.... Og jeg gik til importøren med min bil og sagde at det kunne ikke passe at lygterne på en 4 år gammel bil.... De havde oplevet at lygterne så sådan ud hvis man monterede xenon pære i med for mange kelvin, 8000! Og der op efter, jeg fik nye lygter på kulance

• #19   11. jul 2012 I dansk lovgivning står der alt alle biler SKAL have auto justering på lygterne, og lygte vask på hvis xenon lyset er over 2.000 Lux... Vw har fået godkendt en ny type xenon med 1.800 Lux som ikke kræver lygte vask men auto justering....

I godkendelsen ligger der at der skal være en e1 godkendt DE linse foran pæren

• #20   11. jul 2012 Eller det er faktisk ikke en dansk det er europæisk sted de har fået godkendt

• #21   11. jul 2012 mathias hvad er det for noget pjat at alm paraboler blænder med xenon, nu har jeg selv en bil med xenon i alm lygter , altså ikke DE. og de blænder altså ikke.

• #22   11. jul 2012 Er de i din Bora du har det....

• #23   12. jul 2012 nej en anden bil, og de blænder ikke. DE linser er mere koncentreret i lyset.

• #24   12. jul 2012 Fortæl dog hvad det er for en bil

• #25   12. jul 2012 en laguna.

• #26   13. jul 2012 Det er bare at jeg har svært ved at tro det er lovligt og ikke blænder hvis du smækket xenon i alm lygter... Da der lys skærs punkt ligger langt tilbage i lygten i forhold til når du har xenon pære i, ca 1 cm længer fremme, = lygten og parabolen reflektere ikke lyset korrekt.

Og du kan spørge hvilken som helst bruger herinde om xenon i alm lygter og de vil sige min 8 ud af 10 gange at de blænder når de er monoteret i alm lygter

• #27   13. jul 2012 det er org , men ikke DE så derfor siger jeg at det ikke blænder altid.

Kommentér på:
xenon

Annonce