{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.809 visninger | Oprettet:

Tændings banken {{forumTopicSubject}}

Hey alle.
Har en Golf2 med en 1p motor som er en 98hk motor fra en Golf1GTI
Det er det samme som en 112/115 hk GTI motor.

Det kører som sådan fint nok. Men er begyndt at tændings banke meget når jeg acc lidt mere en normal stille accelration.
Den er meget slem når jeg har campingvogn på slæb.
Det er kommet stille og roligt og er blevet værre især når den er varm.
Kom for ca 500-1000km siden.

For ca 3000km siden har den fået et større motor service med bla tændrør.

Kan det være tændingen der bare skal justeres?
I såfald hvordan fanden kan den have rykket sig?

Mvh. Martin.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tændings banken
  • #1   12. jul 2012 er det de rigtige tændrør? og som du selv skriver så check lige op på om tændingen står rigtigt... det kan også være koks i forbrændingskammeret, om ikke andet så har de motorer det med at banke en smule ved sejtræk....

• #2   12. jul 2012 Oki for jeg har nok tendenser til at køre den lidt som en diesel med lave omd. Men det tændings banker også ved høje omd. når den rigtig skal arbejde.
    Ved ikke om tændrørene er rigtige, men det går jeg ud fra da de er bestilt på stel nummer hos mekonomen, men det er jo stadig ikke en garanti.
    Måske jeg skulle prøve en en god motorvejs tur med høje omd og tilsætning i benzinen.
    Det er faktisk kommet efter jeg er holdt op med at køre med fx BellAd i benzinen.

• #3   12. jul 2012 Nu skriver du at tændrørene er bestilt udfra stel nummer. Så vidt jeg forstår det har du skiftet motor. Så går det nok ikke at bestille via bilens stel nummer.

• #4   12. jul 2012 Motoren er orginal til biltypen og har aldrig været skiftet smiley

• #5   12. jul 2012 Original til biltypen - Altså, er netop din bil født med den motor? For hvis ikke, så har du de forkerte tændrør..

• #6   12. jul 2012 Ja den er født i bilen.
    Syncro bilerne havde den motor i pga den har et godt moment til de ekstra kilo den slæber rundt med.
    Min har så yderligere 300kg at slæbe rundt på.. Så bilen står helt orginal. Det er min Country i profilen smiley

• #7   12. jul 2012 Har du prøvet at tanke 98 eller 99 for at se om det hjalp? Ikke lige den mest holdbare løsning, men for at se om det hjalp.

Men ellers må det være tændingen der står forkert ja..

• #8   12. jul 2012 Har tanket det dyreste uden hjælp. Tror det måske er som "alt i dæk" skriver koks. ellers må det være de tændrør som er for dårlige (de var ikke dyre)
    Kan bare ikke forstå det skulle være tændingstidspunktet da jeg jo ikke har ændret noget.
    Jo hvis det kræver ændret tænding pga de tændrør smiley

Tror jeg fokusere på det tænding smiley

takker. smiley

Kommentér på:
Tændings banken

Annonce