{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.547 visninger | Oprettet:

Bmw e36 hopper i tomgang {{forumTopicSubject}}

Hej.

Min bmw den hopper i tomgang når jeg lige starter den og det ligefør at den kan gå ud så lav i omdr den kommer.

Hvis jeg lige hjælper der en smule så er der ingen problemer efter 1-2 min for der er den begyndt at få varmen.

Det jeg har kigget på og fejlen var ikke der :

Knast aksel føler
krumtapføler
tomgangsregulator
tændrørskabler
rør og slanger om der var nogle utætte

Nogle der kan give et forslag ?
Har dog ikke kigget på tændrør smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bmw e36 hopper i tomgang
  • #1   12. jul 2012 tændspoler det er et meget tit det der er galt med en bmw E36 har selv lige skiftet dem alle på min E36 M3

• #2   12. jul 2012 tændspoler =? Hos mig er det elektronisk har ingen "spole" .
    Men den er helt i orden hos mig. Der er intet med den, det sidste jeg kan prøve er tændrørene, men bilen starter jo ved første hug, men måske får den ikke nok strøm igennem tændrørerne og at det skyldes at det hopper lidt når den er kold.

Og hvad skal omdr være ved tomgangen 0.9 ?

• #3   12. jul 2012 vi snakker om 1.6 4 cyl motor fra 98

• #4   12. jul 2012 du har nu stadig en tændspole, ellers kunne du ikk få gnist smiley

• #5   12. jul 2012 ja men elektronisk tændspole kim.. Ik ligesom de ældre m40 motor eks.

Det er en sort aflang boks der sidder i venstre side i motorrummet lige under batteriet, og der er skal tændrørskablerne stikkes op i og den anden ende i tændrørerne.

• #6   12. jul 2012 Har du tjekket indsugnings bælgen ? Hvis der er revner i kan det være derfor. Det var ihvertfald årsagen dengang ved min E36 318i - M43. Den hoppede også helt vildt i første gearet. Det koster koster ikke mange basseører sårn en.

• #7   12. jul 2012 min hopper slet ikke i gearne. Kører som den skal, det er lige i topgangne når den er kold i de første par min at den går lavt i tomgang og svinger lidt op og ned.
    Efter et par min kommer den sig og går normalt.

Kommentér på:
Bmw e36 hopper i tomgang

Annonce