{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.785 visninger | Oprettet:

Rustbeskyttelse {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg er kommet lidt i tvivl i.fht. hvad der er den bedste metode til at rustbeskytte sin gamle/klassiske bil.
Jeg har førhen sværget til en blanding af 2/3 hydraulikolie og 1/3 Dinitrol (for at få lidt slidstyrke på "suppen").
Men nu er der en "kloge åge" der har fortalt mig at hydraulikolien æder vognens gummidetaljer? og jeg derfor bør rustbeskytte vognen med et af de anerkendte rustbeskyttelsesmærker.
Men hvad siger i? Hviken rustbeskyttelse er bedst til ældre biler?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rustbeskyttelse
  • #1   15. mar 2006 Til hulrum uden nogen rust er tectyl ML på voksbasis ideel, men er der mistanke om at der er den mindste smule rust, skal man bruge oliebaseret Dinitrol ML...og man kan så efterbehandle den oliebaserede med voksbaseret, da man så har et "skjold" uden på Dinitrolen, det giver en super beskyttelse:)

    Man kan også sagtens bruge spildolie, der skal man så gentage behandlingen efter et års tid for at holde den optimal...

    Til overflader, det være sig udvendigt på vanger og under bilen generelt, skal man bare bruge sort body, det kan fås på spray, som 1 ltr. dåse til luft, og i spand, så det kan påføres med en pensel...

    Hydraulikolie er nok ikke så godt at give den, men til gengæld er spildolie fint...gerne en 15W40, 20W50 eller andet tykt stads...

    Jeg har med succes anvendt spildolie på 2 af mine biler da jeg skulle opmagasinere dem...brugte en billig sprøjte fra Harald Nyborg og så fik de bare spildolie så de drev...




  • #2   15. mar 2006 jeg sendte sq bare min bil til suvo behandling smiley ... så var den væk i 2 dage og fik den helt store tur og gav 2200kr mener jeg .... for jeg har sq ikke et sted og stå med sådan noget og det bliver vel altid bedre når fagfolk laver jobbet smiley

  • #3   15. mar 2006 Det må være en smagssag..:)
    De af mine slæder jeg har givet det, står der endnu...:)


  • morpheus j
    morpheus j Tilmeldt:
    maj 2005

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 118
    #4   16. mar 2006 ml produkt fra dinitrol og så skal du ha slidlag så vælg 3125....der er gennemsigtig..skide smart så kan man se hva der sker med bilen.....dog er det knap så alidstærkt som den metallic vi normalt bruger til slidlag.....men heller få den gået efter en gang om året med det og så kan du se hvordan bilen har det....istedet for at pakke den helt ind og ikke kan se en hat..

    www.morpheus-oil.dk

    mvh

    morpheus


Kommentér på:
Rustbeskyttelse

Annonce