{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.889 visninger | Oprettet:

Bore i knækket bolt? {{forumTopicSubject}}

En ulykke kommer sjældent alene. Har haft termostathuset af min bil og fandt årsagen til, at den tabte vand. Forrige ejer har knækket den ene bolt til at spænde termostathuset fast og stumpen sidder i blokken.

Har så haft den boret - for dernæst at sætte sådan en skure med modsat gevind i for at skrue den ud. Denne knækkede fandme osse, og den er umulig at bore i.. Tror det er noget rustfrit stål. Kan ikke komme til at svejse en møtrik på den knækkede skrue. Er der nogle tricks, til hvordan jeg kan få den lorte bold ud?

På forhånd tak.

DT

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bore i knækket bolt?
  • #1   17. jul 2012 hårdere bor, der er ingen anden vej, og den er sur og lang.

og nej det er ikke messing, hærdet stål nok nærmere.. messing er blødt

• #2   17. jul 2012 du er fucked nu.. har selv prøvet såen en orne diller der knækkede i bolt som ellers bare havde gået skide godt med og bore hullet for.. var fandme hidsig.. endte med og bore små huller rundt om og så få den ud gøre hullet stor og sætte helicoils i.. forbandet pis siger jeg bare

• #3   17. jul 2012 du kan bruge et godt betonbor eller muresten bor,de kan holde,men du må lave et start hul "Kørnerprik"
    Jeg brugte det til at bore indsugningstudsen på yamaha op med og de var meget hærdet:)

• #4   17. jul 2012 Hvaaaa, lyder fandme som en lang og nederen process!.. Fandme træls. Men takker for svarene. Må bare prøve og have tålmodighed smiley

• #5   17. jul 2012 Det er træls. Jeg har været der. Der er ikke andet for end at bore det ud. Efter diverse forsøg med ornepillere der knækkede, har jeg boret bolt ud selv om der smuttede lidt gevind i den ene side(man borer jo aldrig helt lige). Indtil videre har det holdt med restgevind og lidt hjælp af det stålpadding man f.eks kan købe i biltema. Mvh. Gert

• #6   17. jul 2012 den knækkede skrueudtrækker højst sandsynligt i hærdet stål så du er nød til at bruge et bor i hærdet stål også eller endnu bedre et koboltlegeret bor hvis du kan få fat i sådan et og så er det ellers bare den trælse måde.
    Nu er det ikke sådan at den knækkede bolt er en gennemgående bold for så kan du jo også brænde den ud med en skærebrænder og så stikke nye gevind bagefter

• #7   17. jul 2012 Har læst mig frem til, at et titaniums bor er vejen frem smiley Det burde gå lige igennem!.. hehe..

Jacob, nej, det er ikke gennemgående. Heldigvis smiley

Kommentér på:
Bore i knækket bolt?

Annonce